دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی به جدیدترین ابزارهای گوگل؛

از دستیار هوش مصنوعی تا اپلیکیشنی که تصاویر را برای نابینایان توصیف می‌کند

از دستیار هوش مصنوعی تا اپلیکیشنی که تصاویر را برای نابینایان توصیف می‌کند
از ویژگی‌های جدید گوگل می‌توان به ویجت دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی و اپلیکیشنی اشاره کرد که تصاویر را برای نابینایان توصیف می‌کند.
کد خبر : 867088

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاربرانی که از تلفن‌های همراه اندروید استفاده می‌کنند، می‌توانند چند برنامه و ویجت جدید گوگل را پیدا کنند که به منظور بهره‌وری و سهولت استفاده در ذهن طراحی شده‌اند. گوگل در یک پست وبلاگی که روز سه شنبه منتشر شد، ویژگی‌های جدید این برنامه‌ها و ویجت‌ها را که اکنون برای برخی دستگاه‌های اندروید در دسترس است، توضیح داد.

بررسی اطلاعات مفید در یک نگاه به کمک هوش مصنوعی

اولین مورد در این لیست یک ویجت مجهز به هوش مصنوعی است که با نام دستیار در یک نگاه (Assistant At a Glance) شناخته می‌شود. این ویجت که فقط در گوگل پیکسل ۳ به بالا و در اندروید ۱۲ یا بالاتر موجود است، قصد دارد اطلاعات مفید را مستقیماً به صفحه اصلی شما منتقل کند. شما می‌توانید از هشدار‌های دقیق آب‌وهوا، به‌روزرسانی‌های سفر، و یادآوری‌ها برای رویداد‌های آینده استفاده کنید.

ویجت جدید به طور خودکار برای دستگاه‌های اندرویدی که شرایط لازم را دارند فعال می‌شود. برای شخصی سازی یا خاموش کردن ویجت، پیش بینی آب و هوا را که در بالای صفحه اصلی نمایش داده می‌شود فشار دهید و سپس روی سفارشی کردن ضربه بزنید. در صفحه تنظیمات صفحه اصلی، روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید. اکنون می‌توانید نوع اطلاعاتی را که می‌خواهید ببینید، مانند هشدار‌های زلزله، تحویل بسته‌ها، به‌روزرسانی‌های و نتایج تناسب اندام انتخاب کنید.

از دستیار هوش مصنوعی گوگل تا اپلیکیشنی که تصاویر را برای نابینایان توصیف می‌کند

لوک‌اوت تصاویر را برای نابینایان توصیف می‌کند

ویژگی بعدی برای افرادی است که دارای اختلال بینایی هستند. پیمایش عکس‌های موجود در کتابخانه‌تان، در یک چت گروهی یا در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بدون دانستن محتوای تصویر چالش‌برانگیز باشد. برای مقابله با این چالش، اپلیکیشنی به نام لوک اوت (Lookout) تلاش می‌کند تا تصاویر را با جزئیات توصیف کند.

پس از نصب و راه‌اندازی برنامه، دوربین گوشی خود را به سمت شی مقابل خود بگیرید یا تصویری را از گالری خود باز کنید. در پاسخ، برنامه تصویر را برای شما شرح می‌دهد. حتی بیشتر از آن، ویژگی پرسش و پاسخ به شما امکان می‌دهد سؤالات بعدی را بپرسید تا به شما کمک کند تا آنچه را که در تصویر است بهتر یاد بگیرید. اپلیکیشن لوک اوت در حال حاضر از ۳۴ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند که می‌توانید توضیحات را با آن زبان‌ها بشنوید.

از دستیار هوش مصنوعی گوگل تا اپلیکیشنی که تصاویر را برای نابینایان توصیف می‌کند

کیف‌پول دیجیتال گوگل 

سومین ویژگی جدید، وارد کردن عکس برای مجوز‌های گوگل والت (Google Wallet) است. این ابزار به شما کمک می‌کند با گرفتن عکسی از، بارکد گذرنامه‌ها یا کیوآر کد‌ها را به کیف پول گوگل اضافه کنید. اگر گوگل والت را ندارید دانلود و نصب کنید. روی دکمه افزودن به کیف پول ضربه بزنید و نوع موردی را که می‌خواهید اضافه کنید انتخاب کنید. نام کارت را انتخاب یا تایپ کنید. بارکد یا کیوآر کد را اسکن کرده و روی دکمه برای افزودن آن ضربه بزنید. کارت به صورت دیجیتالی ذخیره شده و در دسترس شماست تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

پشت فرمان کنفرانس برگزار کنید

برای افرادی که از اندروید اتو در پشت فرمان استفاده می‌کنند، استفاده از برنامه زوم و وبکس در مسیر قرار دارد. با هر کدام از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید تماس‌های کنفرانس را شروع کنید و به آن‌ها بپیوندید (فقط صوتی) و برنامه‌های جلسه خود را چک کنید. با استفاده از اندروید اتو می‌توانید در مواقع لزوم میکروفون خود را خاموش کنید و در زمان لازم به تماس پایان دهید.

از دستیار هوش مصنوعی گوگل تا اپلیکیشنی که تصاویر را برای نابینایان توصیف می‌کند

فعالبت خوابتان را از گوگل بشنود

در نهایت، می‌توانید جزئیات مربوط به فعالیت فیت‌بیت یا گوگل فیت و داده‌های خواب خود را هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، دریافت کنید. برای امتحان این کار، زمان خواب و تعداد ساعات خواب را به برنامه صبح بخیر خود اضافه کنید. سپس بگویید: «سلام گوگل، صبح بخیر» و خلاصه‌ای از فعالیت خواب خود را خواهید شنید.

از دستیار هوش مصنوعی گوگل تا اپلیکیشنی که تصاویر را برای نابینایان توصیف می‌کند

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته