دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مالزی غول‌های فناوری را ملزم به پرداخت غرامت می‌کند

مالزی غول‌های فناوری را ملزم به پرداخت غرامت می‌کند
مالزی قوانینی را برای گوگل و متا در نظر دارد تا به رسانه‌های خبری برای محتوا غرامت پرداخت کنند.
کد خبر : 866836

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، مالزی اعلام کرد در حال بررسی مقرراتی است که غول‌های فناوری همچون گوگل و متا به رسانه‌های خبری برای محتوایی که از آن‌ها تهیه می‌شود، جبران خسارت کنند.

کمیسیون ارتباطات و چند رسانه‌ای مالزی (MCMC) پس از دیدار با مقامات هر دو شرکت در بیانیه‌ای گفت: «مالزی در حال مذاکره با گوگل، متا و سایر پلتفرم‌های آنلاین بزرگ بر سر چارچوب نظارتی است.»

به گفته کمیسیون ارتباطات و چند رسانه‌ای مالزی مقررات پیشنهادی مشابه قوانین استرالیا است که در سال ۲۰۲۱ پرداخت غرامت به رسانه‌ها برای محتوایی که باعث ایجاد کلیک و دلار می‌شود را برای گوگل و متا اجباری کرد.

در این میان؛ کمیسیون ارتباطات و چند رسانه‌ای مالزی قوانینی مشابه کانادا را بررسی می‌کند که هدف آن تنظیم سیستم عامل‌های پخش است و آن‌ها را ملزم به پشتیبانی از محتوای کانادا می‌کند.

این قواعد بخشی از تلاش‌های دولت برای رسیدگی به عدم تعادل در درآمد پلتفرم‌های دیجیتال و رسانه‌های محلی و تضمین غرامت منصفانه برای تولیدکنندگان محتوای خبری است. 

کمیسیون ارتباطات و چند رسانه‌ای مالزی همچنین در حال مذاکره با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای رسیدگی به آسیب‌های آنلاین مانند مطالب سوء‌استفاده از کودکان، قمار آنلاین و کلاهبرداری‌های مالی است.

مالزی در زمان نخست‌وزیری «انور ابراهیم» که در ماه نوامبر به قدرت رسید، بررسی دقیق محتوای آنلاین را افزایش داده است.

اوایل سال جاری، مالزی اعلام کرد که علیه متا به دلیل کوتاهی در اقدام علیه محتوای مضر در پلتفرم فیس‌بوک خود، اقدام قانونی می‌کند، اما بعداً پس از جلساتی با این شرکت، منصرف شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته