دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جدیدترین به‌روزرسانی‌های گوگل؛

از توضیح تصاویر به نابینایان تا ساخت انیمیشن برای پیام‌های صوتی

از توضیح تصاویر به نابینایان تا ساخت انیمیشن برای پیام‌های صوتی
گوگل سه به‌روزرسانی سیستمی جدید برای دستگاه‌های اندروید، «وِر او‌اس» و گوگل تی‌وی ارائه خواهد داد.
کد خبر : 882346

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت، گوگل در حال ارائه سه به‌روزرسانی سیستمی برای دستگاه‌های اندروید، «وِر او‌اس» (Wear OS) و گوگل تی‌وی است که هر کدام ویژگی‌های جدیدی را برای ابزار‌های مرتبط به ارمغان می‌آورد.

«وِر اواس» نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید گوگل است که برای ساعت‌های هوشمند و سایر گجت‌های پوشیدنی طراحی شده‌است.

دستگاه‌های اندرویدی، مانند گوشی‌های هوشمند، در حال به‌روزرسانی ترکیب استیکر «ایموجی کیچن» (Emoji Kitchen) هستند. شما می‌توانید از طریق «جی بورد» (Gboard) ایموجی‌ها را ترکیب کرده و به عنوان استیکر با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

گوگل مسیج برای اندروید یک به‌روزرسانی کوچک ارائه کرده است. یک ویژگی جدید وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد یک پس زمینه منحصر به فرد و یک اموجی انیمیشنی به پیام‌های صوتی اضافه کنند. گوگل این نرم افزار را «ویس مودز» (Voice Moods) می‌نامد و می‌گوید که این نرم‌افزار به کاربران کمک خواهد کرد تا احساس خود را در لحظه بهتر بیان کنند هیچ چیزی بیشتر از یک ایموجی با موقعیت مناسب احساسات را منتقل نمی‌کند. همچنین واکنش‌های جدیدی برای پیام‌ها وجود دارد که بسیار فراتر از نشانه‌های ساده هستند و برخی از آن‌ها کل صفحه را اشغال می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید رنگ‌های حباب چت را تغییر دهید.

این شرکت همچنین ابزار جالبی را اضافه کرده که توضیحات تصویری تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای افراد کم بینا فراهم می‌کند. ویژگی «تالک بک» (TalkBack) شرح هر تصویری را باصدای بلند برایتان می‌خواند. گوگل حتی زبان‌های جدیدی را به ویژگی لایو کپشن خود اضافه می‌کند و توانایی قبلی برای برقراری تماس‌های تلفنی بدون نیاز به شنیدن صدا را افزایش می‌دهد. دسترسی بهتر همیشه چیز خوبی است.

«ور او اس» مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های کوچک را دریافت می‌کند. شما می‌توانید دستگاه‌های خانه هوشمند را مستقیما با یک ساعت کنترل کنید. همچنین می‌توانید با یک ضربه به دستگاه‌های خانه هوشمند خود بگویید که در خانه هستید یا خارج از خانه. یک ویژگی جدید به نام «اسیستنت روتینز» (Assistant Routines) وجود دارد که کار‌های روزانه را خودکار می‌کند و یک میانبر روی صفحه ساعت وجود دارد که اطلاعات مربوط به روز شما مانند اطلاعات آب و هوا و ترافیک را نمایش می‌دهد.

در مورد گوگل تی‌وی، ده کانال رایگان جدید برای انتخاب وجود دارد که مجموع آن‌ها به بیش از ۸۰۰ کانال می‌رسد. هیچ یک از این کانال‌ها نیاز به اشتراک اضافی ندارند، اما تبلیغات خواهند داشت. تمام این به‌روزرسانی‌ها از امروز منتشر می‌شوند، اما ممکن است چند هفته طول بکشد تا به دست همه برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته