دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چت‌بات‌‌های جدیدی از ۵ شرکت فناور چینی ارائه شد

چت‌بات‌‌های جدیدی از ۵ شرکت فناور چینی ارائه شد
۵ شرکت فناور چینی، چت‌بات‌‌های هوش مصنوعی خود را پس از دریافت تأییدیه دولت برای عموم راه‌اندازی کردند.
کد خبر : 866154

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، رگولاتوری فضای مجازی چین ۱۱۰ درخواست از شرکت‌های فناور چینی مانند هواوی، علی بابا و ... دریافت کرد. این درخواست‌ها برای تأییدیه‌های مربوط به مدل‌هایی است که می‌توانند برای دستکاری داده‌های بصری و صوتی استفاده شوند.

براساس لیستی که توسط اداره فضای مجازی چین (CAC) منتشر شد، این شرکت‌ها به دنبال تاییدیه‌هایی برای مطابقت با قوانین تعیین شده در ماه دسامبر توسط فضای مجازی چین هستند که استفاده از فناوری دیپ‌فیک (جعل عمیق) را کنترل می‌کند.
 
این فرآیند تایید، جدا از مقررات فضای مجازی چین از شرکت‌های فناوری چینی است که به‌دنبال عرضه محصولات هوش مصنوعی مولد هستند؛ محصولاتی که از زمان موفقیت شرکت آمریکایی «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT) شرکت «اوپن‌ای‌آی» (OpenAI)، تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود داشته است.
 
پنج شرکت فناوری چینی، از جمله شرکت «بایدو» (Baidu Inc) و «سنس‌تایم گروپ» (SenseTime Group)، روز پنج‌شنبه چت‌بات‌های هوش مصنوعی را پس از دریافت تاییدیه دولت برای عموم راه‌اندازی کردند.
 
دیپ‌فیک به چت‌بات‌هایی گفته می‌شود که متن، تصویر و صوت کاملا جدیدی را براساس درخواست‌های کاربر تولید می‌کنند. در واقع، دیپ‌فیک از فناوری هوش مصنوعی برای تولید داده‌های بصری و صوتی استفاده می‌کند که عملا از متن اصلی غیرقابل تشخیص است و به راحتی برای دستکاری یا اطلاعات نادرست استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته