دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدل هوش مصنوعی علی‌بابا پویانمایی می‌سازد

مدل هوش مصنوعی علی‌بابا پویانمایی می‌سازد
گروه هوش مصنوعی علی‌بابا مدلی جدید برای تبدیل تصاویر ثابت به ویدئو‌های کوتاه معرفی کرد.
کد خبر : 883775

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از کریپتوپولیتن، گروه تجارت الکترونیک علی بابا مدل جدیدی از هوش مصنوعی را معرفی کرده است که می‌تواند تصاویر ثابت را به ویدیو‌های کوتاه تبدیل کند.

مدل جدید معرفی‌شده توسط شرکت علی بابا که انیمیت اِنی‌وان (Animate Anyone) نام دارد پیشرفت قابل توجهی در تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد و در مقایسه با ابزار‌های موجود، توانایی طراحی شخصیت‌های برتر انیمیشنی را دارد.

این پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی نشان‌دهنده جهش قابل‌توجهی در تولید محتوا و داستان‌سرایی است و امکانات تولید رسانه‌های بصری را گسترش می‌دهد. با ظهور مولد‌های هوشمند برای تبدیل تصویر به انیمیشن، تحولی چشمگیر در تولید محتوای دیجیتال رخ خواهد داد. 

مدل انیمیت اِنی‌وان، یک چارچوب برای خلق شخصیت انیمیشن است که می‌تواند با استفاده از توالی‌سازی دلخواه، عکس‌ها را به‌طور یکپارچه به ویدیو تبدیل کند و در عین حال تداوم زمانی را حفظ کند. این مدل که با یک مجموعه داده شامل ۵ هزار کلیپ ویدیویی از شخصیت‌های انیمیشنی آموزش دیده است و با وجود اینکه هنور در مرحله توسعه قرار دارد، توجه گسترده‌ای را در فضای حرفه‌ای به خود جلب کرده است.

گروه توسعه‌دهنده مدل انیمیت انی‌وان در پاسخ به تقاضا‌ها و پرسش‌های متعدد علاقه‌مندان، یک نسخه آزمایشی با دسترسی به کد منبع در اختیار آنان قرار داده است تا دسترسی به این فناوری را برای متخصصان گسترده کند.

مدل جدید علی بابا به دلیل توانایی در ارائه نتایج واقعی با کیفیت بالا و حفظ ثبات مکانی و زمانی در ظاهر شخصیت بسیار مورد تحسین قرار گرفته است و سازندگان قصد دارند با اصلاح طراحی اولیه، قابلیت‌های آن را افزایش دهند و به نمونه‌ای برتر و کاربرپسندتر برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته