دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس؛

صادرات فناوری ارز‌آوری برای کشور به همراه دارد

صادرات فناوری ارز‌آوری برای کشور به همراه دارد
رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس گفت: باید توجه داشت که صادرات فناوری نیز امروز مقوله‌ای مهم است که می‌تواند برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد.
کد خبر : 858680

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، میلاد صدرخانلو، رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با اشاره به پیگیری روند تعامل با مجموعه‌های دانش‌محور بین‌المللی گفت: یکی از دستاورد‌های مهم هم‌افزایی در حوزه فناوری در عرصه بین‌الملل، افزایش سطح دانش و انتقال فناوری است. اشتراک و همچنین توسعه دانش با استفاده از تحقیق و توسعه مشترک و اکتساب فناوری از طریق همکاری مشترک، مشخصا در حین این همکاری‌های بین‌المللی رقم می‌خورد.

وی افزود: باید توجه داشت که صادرات فناوری نیز امروز مقوله‌ای مهم است که از این طریق صورت می‌گیرد و این حوزه نیز می‌تواند برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر ارتقای سطح علمی شرکت‌ها و فعالان حوزه دانش‌بنیان، به‌روزرسانی علوم و دانش مرتبط با صنعت و آگاهی از آخرین یافته‌های جهان از جمله دست آورد‌های دیگر همکاری با مجموعه‌های دانش‌محور سایر کشورهاست.

صدرخانلو توضیح داد: این امر سبب می‌شود تا تولیدات داخلی سطح کیفی بالاتری داشته باشند و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی از تجربیات بین‌المللی بهره‌مند شوند. جنبه دیگر این تعامل در مقوله‌ای به نام دیپلماسی فناوری نمود پیدا می‌کند.

وی افزود: بدون شک یکی از راه‌های نزدیک شدن دولت‌ها و ملت‌ها به یکدیگر همکاری در زمینه علم و فناوری است. نمونه‌های موفقی در این عرصه وجود دارد و ما نیز می‌توانیم در این حوزه فعال شویم. همین همکاری‌ها در زمینه علمی و تحقیقاتی است که دولت‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند و حتی موجب بهبود روابط خارجی می‌شود.

صدرخانلو خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از اتحادیه‌های جهانی بر پایه همین فعالیت‌های دانش‌محور و دانش‌بنیان شکل گرفته و می‌تواند برای ایران نیز گره گشا باشد. مشخصا به دنبال این همکاری‌هاست که نزدیکی فرهنگی نیز رخ می‌دهد و دستاورد‌های فرهنگی حاصل می‌شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با توضیح دستاورد‌های فرهنگی همکاری‌های بین‌المللی گفت: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که افراد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که در عرصه بین‌المللی در حوزه علم و فناوری همکاری می‌کنند، عموما از معلومات، تجارب و تحصیلاتی برخوردار هستند که می‌توانند فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کشورمان را در سطح جهان اشاعه دهند و زمینه دست‌یابی به اشتراکات ارزشمند فرهنگی با سایر کشور‌ها را نیز فراهم آورند.

صدرخانلو تاکید کرد: همکاری در حوزه علم و فناوری یک ظرفیت عظیم است که حتی می‌تواند منجر به فعال شدن توریسم در حوزه علم و فناوری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته