دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استفاده از ربات‌های امنیتی برای نظارت بر محوطه مدارس

استفاده از ربات‌های امنیتی برای نظارت بر محوطه مدارس
بعضی از مدارس امریکا به‌صورت آزمایشی از ربات امنیتی برای حفظ امنیت و جلوگیری از ورود افراد مزاحم و ناشناس به محیط مدرسه استفاده می‌کنند.
کد خبر : 857537

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تعدادی از مدارس ایالات‌متحده در حال آزمایش ربات‌های امنیتی مجهز به هوش مصنوعی هستند که برای شناسایی بازدیدکنندگان ناشناس در محوطه مدرسه به‌صورت شبانه‌روزی طراحی‌شده‌اند.

این ربات ۵ فوتی و ۴۰۰ پوندی روی چرخ‌ها حرکت می‌کند و از دوربینی که در قسمت بالای آن است استفاده می‌کند. این ربات، فیلم ۳۶۰ درجه‌ای را برای تیم امنیتی مدرسه می‌فرستد. این ربات دائماً مراقب است و از هوش مصنوعی برای یادگیری مشخصات مدرسه، ازجمله چیدمان مدرسه و الگو‌های فعالیت‌های مدرسه استفاده می‌کند.

این ربات می‌تواند رفتار تهاجمی یا غیرعادی را تشخیص دهد و به سمت یک مزاحم حرکت کند و آن را تحت نظر بگیرد تا زمانی که تیم امنیتی مدرسه برایش پیام بفرستند.

دبیرستان سانتافه (Santa Fe) در نیومکزیکو (New Mexico) یکی از اولین مدارسی است که در حال استفاده از این ربات به‌صورت آزمایشی است. یکی از معلمان مدرسه گفت: «این ربات که او آن را «سگ هفت دوربین» (seven camera dog) توصیف می‌کند، می‌تواند برای نظارت بر بخش‌هایی از محوطه مدرسه که ممکن است در دیدرس اعضای تیم امنیتی مدرسه نباشد، مفید باشد».

ممکن است که بعضی از افراد در مورد حفظ حریم خصوصی خود نگرانی داشته باشند، اما این ربات هیچ‌گونه قابلیت تشخیص چهره ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته