دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 16:52

رویدادهای دانشگاهی؛ از جشن الفبای دانش‌آموزان تا گردهمایی مسئولان و رابطان گزینش

جشن توانایی خواندن و نوشتن دانش آموزان اول ابتدایی دبستان پسرانه غیردولتی سما واحد امیدیه با حضور تنی چند از مسئولین شهرستان و جمعی از کارکنان، معلمان سما، دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان در تالار پورمنصوری دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 85735

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون سما واحد امیدیه با تبریک به دانش‌آموزان و اولیای آنان به مناسبت آموختن الفبا و با سواد شدن و با قدردانی از زحمات معلمان این مدرسه، گفت: «دوره آموزش ابتدایی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران آموزشی است و بی‌شک پایه اول ابتدایی در آموزش دوره ابتدایی از بالاترین حساسیت و اهمیت برخوردار است، چرا که اساس و شالوده شخصیت فکری و اجتماعی فرد در آن بنیان نهاده می‌شود.»


بهمن فاضلی با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های کودکان در این سنین، تدریس در کلاس اول ابتدایی ویژگی‌های خاصی را می طلبد، افزود: اولین رمز موفقیت معلمان در پایه اول ابتدایی، شناسایی کودکان از نظر ویژگی‌های ذهنی، روانی و خانوادگی و پی بردن به تفاوت‌های فردی در بین آنان است و به جهت الگو گرایی دانش‌آموزان اول ابتدایی، آموزگار پایه اول ابتدایی باید الگویی تمام عیار و شایسته از جمیع جهات بوده و تجسم عینی گفته‌هایش باشد و بین گفتار، رفتار و حالات او تفاوتی احساس نشود.


زهرا هوشیاری عضو شورای شهر امیدیه هم با قدردانی از زحمات معلم کلاس اول ابتدایی این دبستان، در خصوص نقش مهم معلمان و فضای مدرسه در تربیت دانش آموزان ابتدایی سخنانی را بیان کرد.


در ادامه دانش‌آموزان با اجرای سرود و دکلمه و شعر به صورت دسته جمعی برنامه های شاد و متنوعی را به نمایش گذاشتند.


نشست ماهانه مسئولان و رابطان گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان


نخستین جلسه مسئولان و رابطان گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور نمایندگان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن اندیشه واحد کاشان بر گزار شد.


رئیس واحد کاشان در این نشست گفت: «بر اساس آیات و روایات گزینش از ابتدای حیات انسانی وجود داشته است و یکی مهمترین عوامل سلامت اخلاقی و وجود معنویت در هر دستگاهی بکارگیری انسان‌هایی است که از سوی گزینش‌گران مجرب هر دستگاهی شرایط لازم ورود به آن دستگاه را داشته‌اند.


دکتر مهدی اخباری درباره آفت‌های گزینش، اظهار کرد:‌ «توجه نداشتن به بخشنامه‌ها و قوانین بالادستی، بکارگیری سلیقه افراد در انتخاب‌ها، دخالت خط مشی‌های سیاسی و استفاده از روش‌های سنتی تحقیق از مهمترین عواملی است که می‌تواند به عنوان آفت نام برد.»


وی تاکید کرد: «برای انتخاب و گزینش افراد در مسئولیت‌های مختلف، اعتقاد به اصل نظام و محوریت آن یعنی مقام معظم رهبری و تعهد همراه با تخصص باید به عنوان ملاک‌های اصلی مورد توجه قرار گیرد.»


در این جلسه درباره بخشنامه‌های جدید در رابطه با استادان حق‌التدریس و تشکیل کارگروه‌های جذب در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان توضیحاتی ارائه و تاکید شد که هر چه زودتر این کارگروه در استان تشکیل شود.


نشست تخصصی مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شهرستان بابل برگزار می‌شود


نشست تخصصی مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شهرستان بابل با حضور مسئولان بسیج دانشجویی استان مازندران فردا (سه شنبه 28 اردیبشهت) در سالن آمفی تئاتر دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار می‌شود.


یاسر آقایی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان بابل درباره اهداف برگزاری این نشست تخصصی گفت: «در راستای بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، این نشست به‌منظور معنویت‌افزایی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برنامه‌ریزی جامعه هدف و چشم‌انداز بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.


کسب مقام اول و سوم در مسابقات شفاهی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت آذربایجان غربی از واحد بوکان


به گزارش آنا، بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با شرکت واحد ها و مرکز آموزشی استان آذربایجان غربی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.


در این دوره از مسابقات خواهر و برادر شامل دانشجویان، استادان و کارکنان در بخش‌های قرائت، ترتیل، حفظ و اذان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به رقابت پرداختند.


در بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی واحد بوکان توانست در بخش اذان دانشجو بابک اشرافی مقام اول و استاد مصطفی جوادزاده در بخش قرائت مقام سوم را کسب کنند.


روابط عمومی هر سازمان چشم و گوش و زبان آن سازمان است


به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه از مسئول روابط عمومی این واحد قدردانی کرد.


به گزارش خبرگزاری آنا از بندرلنگه، در این جلسه دکتر قهرمان جوادی زاده با تجلیل از زحمات شهروز محمود سلطانی، روابط عمومی هر سازمان را به چشم و گوش و زبان آن سازمان تشبیه کرد و گفت: «در دنیای امروزی که به عنوان عصر ارتباطات شناخته می شود، روابط عمومی جایگاه بسیار مهمی دارد که می تواند با فعالیت خود یک سازمان را به شکلی صحیح به جامعه بشناساند و از بازخوردهای بیرونی جهت برطرف کردن اشکال های درون سازمانی بهره ببرد و باعث سلامت آن سازمان شود.»


وی تقویت و به روز بودن این نهاد را از ارکان اصلی آن دانست و تاکید کرد: « هرچه روابط عمومی ها با علم روز دنیا هم گام باشند آن سازمان یا اداره دارای رشد و بالنگی خواهند شد» . در این جلسه دکتر جوادی زاده با اهداء هدیه و لوح سپاس از زحمات شهروز محمود سلطانی تقدیر به عمل آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب