دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 10:45

فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی تشریح شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فعالیت‌های این سازمان را در شبکه‌های اجتماعی مجازی در یازدهمین کنفرانس روابط عمومی الکترونیک که صبح یکشنبه 26 اردیبهشت در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، تشریح کرد.
کد خبر : 85723

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از خبرگزاری میراث آریا ضیایی‌پرور در پانل تخصصی رسانه‌های اجتماعی این کنفرانس که با حضور استادان ارتباطات برگزار شد اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با رهنمودهای رییس این سازمان فعالیت گسترده ای را در شبکه های اجتماعی مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی بومی همچون آپارات، لنزور ، بیسفون و شبکه های اجتماعی قانونی همچون اینستاگرام و تلگرام آغازکرده است و اکنون از طریق این شبکه ها روزانه 25 هزار مخاطب و ماهیانه 750 هزار مخاطب، اطلاعات و اخبار را دریافت می کنند.


وی افزود: برای مثال سازمان میراث فرهنگی با انتشار نزدیک 2 هزار ویدئو در شبکه آپارات، ماهیانه ده‌هاهزار نفر مخاطب دارد و این سازمان در میان همه سازمان ها و شرکت‌های ایرانی، رتبه اول را از نظر تعداد ویدئوی منتشرشده در آپارات به خود اختصاص داده است.


ضیایی‌پرور با اشاره به محدودیتهای قانونی برای حضور در شبکه های اجتماعی فیلتر شده مانند فیس‌بوک، یوتیوب و توئیتر اظهار داشت: اگر محتوای درست و سالم تولید شود و فضای موجود به سمت سالم سازی پیش برود روابط عمومی ها باید بتوانند از همه امکانات موجود برای اطلاع رسانی به مخاطبان خود در سطح داخلی و بین المللی استفاده کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دو دیدگاه سلبی و ایجابی در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی در کشور وجود دارد و دولت تدبیر امید تا کنون با اعتقاد به دیدگاه ایجابی از محدود سازی بی رویه شبکه های اجتماعی خودداری کرده و به این ترتیب به ایجاد روحیه نشاط و فعالیت سالم در این محیط ها کمک کرده است.


ضیایی پرور همچنین در خصوص تاثیر شبکه های اجتماعی بر رسانه های سنتی گفت: این تاثیر را در ابعاد مختلفی از جمله دروازه بانی خبر، سوژه یابی، جذب مخاطب، مفهوم تیراژ، سبک خبرنویسی، رسانه روابط عمومی نشان داده است.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: اکنون نهادهای بسیار زیادی از جمله سازمان صدا و سیما از شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب استفاده می کنندو در صورتی که برای حضور در این شبکه ها، برنامه و استراتژی وجود داشته باشد، با قوت بیشتر و بهتری می توان در این شبکه ها عمل کرد.


یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با سخنرانی دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورایعالی فضای مجازی در جمع استادان، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی از سراسر کشور آغازشد. سپس تعدادی از استادان به ارائه مقاله‌های علمی خود پرداختند. روابط‌عمومی بین‌المللی و جهانی: چگونگی و ارزش‌ها با تاکید بر هوشمندسازی توسط دکتر سعیدرضا عاملی، مقاله ضرورت حضور نخبگان در تولید محتوا توسط دکتر محمد سلطانی‌فر، مقاله روابط‌عمومی در فضای سوم توسط دکتر مسعود کوثری، مقاله نظم ارتباطی-خرد ارتباطی: چارچوبی برای شناخت رسانه‌های وب آینده توسط دکتر مجید رضاییان، مقاله اشتراک‌گذاری محتوا در روابط‌عمومی‌ها با نگاهی به آینده توسط مریم سلیمی و بهروز مظلومی‌فر، مقاله روابط‌عمومی الکترونیکی و تجربه مشتری و تجربه کاربری و پیشنهاد اولیه بهبود توسط مهندس خسرو سلجوقی و مقاله روابط‌عمومی الکترونیک، موانع و محدودیت‌های حضور در شبکه‌های اجتماعی توسط کامبیز نوروزی هفت مقاله‌ای هستند که در این همایش ارایه شدند


در این دوره نیز همچون ادوار گذشته میزگردی با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه‌های روابط‌عمومی، ارتباطات و رسانه با موضوع تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر کارکرد رسانه‌های سنتی برگزار شد. دکتر داود نعمتی انارکی، دکتر حمید ضیایی پرور، دکتر امیر لعلی، شهرام شریف و امیر عباس تقی پور در این میزگرد حضور داشتند.


در یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، مراسم تجلیل از 39 سال فعالیت «سیدفرید قاسمی» در عرصه‌های روزنامه‌نگاری و پژوهش، با حضور اساتید و پیشکسوتان رسانه برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات گردشگری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته