دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1395 - 16:38
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

وزارت علوم خریدار ساختمان سوهانک کمیته امداد/ قیمت کارشناسی ساختمان سوهانک یک‌هزار میلیارد تومان است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره تامین اعتبار خرید ساختمان آزادی گفت: ساختمان جدید کمیته امداد از منابع مجتمع اقتصادی تامین شده و اعتباری دولتی و ملی برای خرید و جابجایی این نهاد پیش بینی نشده است.
کد خبر : 85598

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ سید پرویز فتاح با اشاره به اینکه حدود سه هفته است که دفتر ریاست امداد و اعضای هیات امنا در ساختمان آزادی مستقر شده‌اند و جلسات و دیدارها در این مکان برگزار می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون برخی ازطبقات ساختمان جدید در حال تکمیل است که به مرور و طی چند هفته آینده با تکمیل ساختمان و اتمام مراحل تجهیزات اداری به پایان خواهد رسید و همه کارکنان در این ساختمان مستقر می‌شوند.


وی با اشاره به فروش ساختمان سوهانک افزود: مساحت مجتمع اداری فرهنگی سوهانک حدود هشت هکتار و دارای ساختمان‌های متعدد، مهمانسرا، ورزشگاه و دانشگاه است که به دلایل مختلف غیر قابل استفاده شده‌اند در حالی که ساختمان آزادی فقط نیم هکتار با ۱۸ طبقه است. انتقال ساختمان سوهانک به آزادی موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های اضافی و تسهیل در رفت و آمد کارکنان و مراجعان به این نهاد خواهد شد.


وی بیان کرد: قیمت کارشناسی ساختمان سوهانک یک‌هزارمیلیارد تومان برآورد و ساختمان جدید کمیته امداد در آزادی ۱۴۰میلیارد تومان به صورت نیمه کاره از بنیاد مستضعفان خریداری شده است که پیش بینی می‌شود حدود ۴۰ میلیارد تومان نیز برای آماده سازی آن هزینه شود.


فتاح ادامه داد: مابه التفاوت فروش ساختمان سوهانک نیز در صندوق قرض الحسنه امداد ذخیره خواهد شد تا صرف امور محرومان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد شود. برخی از قسمت‌های ساختمان جدید قابل استفاده برای مراکز تجاری هستند که در آینده، مرکزی برای عرضه و فروش تولید و محصولات مددجویان خواهد شد. صندوق قرض‌الحسنه امداد با ۵۰ شعبه و با مجوز بانک مرکزی در برخی استان‌ها شروع به فعالیت کرده و در سال‌های آینده نیز این صندوق به بانک قرض الحسنه تبدیل می‌شود.


رئیس کمیته امداد به متقاضیان خرید ساختمان سوهانک اشاره کرد و تصریح کرد: این ساختمان متقاضیان بسیاری برای خرید دارد ولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طور جدی پیگیر این موضوع برای واگذاری به یکی از مراکز آموزش عالی است به طوری که درهمین راستا تفاهم ‌نامه‌ای با این وزارتخانه منعقد شده و به زودی در هیات دولت برای دریافت مجوز مطرح خواهد شد.


وی در ادامه با اشاره به راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد تصریح کرد: اکنون صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد با ۵۰ شعبه و مجوز بانک مرکزی در سطح کشور ایجاد شده است و به زودی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.


فتاح با اشاره به افزایش ارائه خدمات این نهاد به مددجویان و رسیدگی به امور نیازمندان تصریح کرد: طبق قانون با حذف یارانه سه دهک بالای جامعه حدود۳۰ درصد آن به طور مساوی میان کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی تخصیص خواهد یافت که به طور مستقیم برای افزایش مستمری مددجویان هزینه می‌شود. هم اکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار مددجوی مستمری ‌بگیر تحت پوشش کمیته امداد هستند که در صورت تخصیص مبلغ حذف یارانه سه دهک بالا به این نهاد، مستمری آنها افزایش می‌یابد. حدود دو نیم میلیون نفر نیز به طور موردی از کمیته امداد خدمات می‌گیرند.


فتاح با اشاره به اینکه اقشار ضعیف جامعه به دلیل رکود اقتصادی و تورم در کشور بیشترین آسیب را می‌بینند و کمیته امداد در این شرایط همانند دماسنجی عمل می‌کند که وضعیت فقر در کشور را در حالت هشدار نشان می‌دهد، افزود: امیدواریم با تلاش دولت سال ۹۵، سال کار، رونق و گشایش اقتصادی برای کشور باشد و وضعیت اقتصادی محرومان و نیازمندان نیز تغییر کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته