جنجال جدید ایلان ماسک جذب تبلیغات توییتر را تضعیف میکند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری به نقل از رویترز، متخصصان صنعت بازاریابی معتقد هستند که اقدام ایلان ماسک برای محدود کردن موقت تعداد پستهایی که کاربران توییتر میتوانند در این شبکه اجتماعی بخوانند، میتواند تلاشهای «لیندا یاکارینو»، مدیر اجرایی جدید این شرکت برای جذب تبلیغ کنندگان را تضعیف کند.
ماسک روز شنبه اعلام کرد که توییتر برای جلوگیری از پاک سازی دادهها و دستکاری سیستم، تعداد توییتهای روزانه حسابهای مختلف را محدود خواهد کرد. کاربران در پاسخ، اسکرینشاتهایی را منتشر کردند که نشان میداد پس از رسیدن به این محدودیت، قادر به دیدن هیچ توییتی از جمله توییتهای صفحات تبلیغ کنندگان شرکت نیستند.
یاکارینو به دنبال ترمیم روابط با تبلیغ کنندگانی است که پس از تصاحب توییتر توسط ماسک از این سایت خارج شدند. حال فعالان صنعت تبلیغات معتقدند که این حرکت مانعی برای یاکارینو ایجاد میکد.
به گفته «مایک پروولکس»، مدیر تحقیقات فورستر «این محدودیتها برای کاربران و تبلیغ کنندگان بسیار بد است و این هرج و مرجی را ماسک به این پلتفرم آورده است.»
اعتماد تبلیغ دهندگان که یاکارینو باید جبران کند، حتی بیشتر شده و نمیتوان آن را تنها براساس اعتبار صنعتیاش تغییر داد.
«لو پاسکالیس»، موسس شرکت مشاوره تبلیغات «ایجیال» (AJL) و رئیس سابق بازاریابی در بانک آمریکا معتقد است که «یاکارینو آخرین امید ماسک برای نجات درآمد تبلیغاتی و ارزش شرکت است. اما این حرکت به بازار نشان میدهد که نمیتواند به یاکارینو قدرت دهد تا توییتر را نجات دهد.»
براساس محدودیت جدید، حسابهای تاییدنشده در ابتدا به ۶۰۰ پست در روز و حسابهای تاییدنشده جدید به ۳۰۰ پست محدود میشدند. ماسک در پستی در این سایت گفته است که «حسابهای تایید شده میتوانند روزانه ۶ هزار پست را بخوانند.»
وی ساعاتی بعد م کرد که «این محدودیت برای کاربران تایید شده به ۱۰ هزار پست در روز، هزار پست در روز برای کاربران تایید نشده و ۵۰۰ پست در روز برای کاربران تایید نشده جدید افزایش یافته است.
سخنگوی توییتر به درخواستها برای اظهارنظر و تحقیق در مورد مدت زمان این محدودیتها پاسخ نداده است.
انتهای پیام/