دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مجله‌ای در حوزه زباله‌های ارگانیک در دانشگاه آزاد اصفهان موفق به کسب ضریب تاثیر ۱.۵ در JCR شد

مجله‌ای در حوزه زباله‌های ارگانیک در دانشگاه آزاد اصفهان موفق به کسب ضریب تاثیر ۱.۵ در JCR شد
مجله‌ای در حوزه زباله‌های ارگانیک وابسته به دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) موفق به کسب ضریب تاثیر 1.5 در JCR شد. 
کد خبر : 855520

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجله انگلیسی International Journal of Recycling of Organic Waste in Agriculture وابسته به دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) موفق به کسب ضریب تاثیر 1.5 در JCR شد. 

لازم به ذکر است این نشریه برای دومین سال در SCOPUS در جایگاه Q1 قرار گرفت. 

گزارش استنادی مجلات (Journal Citation Reports) یا به اختصار JCR،  به صورت سالانه، توسط موسسه اطلاعات علمی تامسون (ISI) در دو نسخه علوم(Sciences) و علوم اجتماعی(Social Sciences) منتشر می شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و مدیرمسئول این مجله به خبرنگار آنا در این‌باره گفت: مجله انگلیسی International Journal of Recycling of Organic Waste in Agriculture وابسته دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) موفق به کسب ضریب تاثیر ۱.۵ در JCR شد.

پیام نجفی عنوان کرد: مجله Journal of Recycling of Organic Waste in Agriculture دانشگاه آزاد اصفهان در موضوع Agricultural and Biological Sciences در بین مجلات ایرانی از لحاظ SJR، رتبه اول را دارد.

مدیر مسئول این مجله بیان کرد: موضوع تخصصی مجله، یکی از موضوعات کلیدی مورد نیاز کشور یعنی بازیافت مواد آلی و فاضلاب جهت استفاده مجدد در کشاورزی و افزایش بهره‌وری منابع آلی است که البته در هر شماره معمولا مقالات چاپ شده متعلق به نویسندگانی از کشور‌های اروپایی، آمریکای لاتین، آسیای شرقی و کشور‌های آفریقایی است که این مجله را به عنوان محل ارائه دستاورد خود انتخاب می‌کنند.

مجله‌ای در حوزه زباله‌های ارگانیک در دانشگاه آزاد اصفهان موفق به کسب ضریب تاثیر ۱.۵ در JCR شد

وی اضافه کرد: اهداف مجله بین المللی بازیافت مواد آلی در کشاورزی شامل استفاده مجدد از پساب و پسماند‌های جامد در کشاورزی، استفاده از پسماند‌های آلی همانند کمپوست، راه‌های کاهش استفاده مجدد و بازیافت پسماند‌های آلی، تأثیرات اجتماعی و اقتصادی کاهش استفاده مجدد و بازیافت پسماند‌های آلی در کشاورزی، روش‌های افزایش آگاهی عمومی در مورد بازیافت و استفاده مجدد از پسماند‌های آلی در کشاورزی، استفاده از پسماند‌های آلی در تغذیه حیوانات و طیور، کمپوست پسماند‌های غذایی شهری است.

نجفی افزود: اسکوپوس یکی از پایگاه‌های شناخته شده در حوزه نمایه‌سازی مقالات علمی است که مجموعه بزرگی از مجلات و مقالات علمی را شامل می‌شود. این پایگاه اطلاعات حدود ۵ هزار ناشر علمی و ۱۶۵۰۰ ژورنال تخصصی را دربرگرفته است و رتبه‌بندی Q۱ تا Q۴ اسکوپوس که در ارزیابی مجلات در دسته‌شان استفاده می‌شود به این معناست که دریافت کننده رتبه Q۱ مجله عضو ۲۵درصد نخست یک دسته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب