دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیمه کالا‌های پستی چیست و چه هزینه‌ای دارد؟

بیمه کالا‌های پستی چیست و چه هزینه‌ای دارد؟
فرستنده مرسوله پستی، می‌تواند از بیمه مرسوله استفاده کند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی برای مرسوله‌اش، خسارت مورد نظر را دریافت کند.
کد خبر : 853028

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روز‌ها که خرید‌های آنلاین افزایش یافته، خدمات پستی نقش پررنگ‌تری در زندگی افراد ایفا می‌کند؛ بسیاری از افراد پس از شیوع کرونا در ایران، به جای مراجعه به فروشگاه‌ها و خرید‌های حضوری، ترجیح می‌دهند که کالای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت جست‌وجو کرده و پس از یافتن فروشگاه مورد نظر خود، سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند؛ در این شرایط فارغ از اهمیت اطمینان به فروشگاه و اصالت محصول، نحوه حمل و نقل کالا‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالی که در سال‌های گذشته، شرکت ملی پست نقش حمل و نقل کالا‌ها را در بیشتر مواقع بر عهده داشت، اکنون ماهیت خدمات پستی از نامه و قبوض کاغذی به امانت پستی تغییر یافته است و در عین حال، شرکت‌های خصوصی هم پا به عرصه رقابت با این شرکت گذاشتند؛ ولی همچنان شرکت ملی پست، گسترده‌ترین سیستم حمل‌ونقلی را در سرتاسر کشور دارد و به واسطه ماهیت ملی خود، به ارسال و توزیع مرسوله به دورترین نقاط کشور را هم به عهده می‌گیرد.

امروزه به واسطه افزایش حجم مرسولات پستی، انتقادات و بعضا اعتراضاتی نسبت به این خدمات پست هم افزایش یافته است. این اعتراضات، از تاخیر در زمان ارسال تا آسیب رسیدن به کالا و حتی به سرقت رفتن و مفقود شدن آن‌ها را شامل می‌شود. هرچند محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست- معتقد است که بیش از ۹۸ درصد مرسوله‌های ما با موفقیت توزیع می‌شود و تنها ۲ درصد توزیع ناموفق را داریم، با وجود این، نمی‌توان همین تعداد شکایت را هم نادیده گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب