دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بازی‌ساز ایرانی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

سرعت اینترنت و تحریم‌ ۲ چالش صنعت بازی در ایران

سرعت اینترنت و تحریم‌ ۲ چالش صنعت بازی در ایران
مدیر یک استودیو بازی‌سازی گفت: صنعت بازی مانند صنایع دیگر به اینترنت نیاز دارد؛ اما به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت و تحریم‌های خارجی دچار چالش شده‌ایم.
کد خبر : 847211

امین شهیدی مدیر یک استودیو بازی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: صنعت بازی‌سازی یکی از مهم‌ترین صنایعی است که در دنیای امروز جریان دارد. در هر خانه‌ای به خصوص در قشر متوسط جامعه ویدئو گیم یک تا سومین سرگرمی است  که مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی مخاطب جدی برای صنعت گیم وجود دارد و ظرفیت‌های خوبی هم در این حوزه داریم، باید بتوانیم تولیدات ایرانی داشته باشیم. در واقع از این میزان توجه و بازاری که از نظر فرهنگی و هم اقتصادی وجود دارد، بهره ببریم.

وی درباره چالش‌ها و مشکلاتی که بر سراه بازی‌سازان وجود دارد، بیان کرد: در ایران برخلاف کشورهای دیگر نگاه مثبتی به صنعت گیم وجود ندارد و به آن صرفا به عنوان یک سرگرمی توجه می‌شود. صنعت گیم هم همانند صنایع دیگر می‌تواند دارای وجهه‌های منفی و مثبتی باشد. ما می‌توانیم با توجه درست به این صنعت بزرگ، بهترین استفاده را از آن داشته باشیم. امروز به جایی رسیدیم که توجه لازم به صنعت بازی نمی‌شود و جزو گفتمان عمومی کشور نیست. یعنی در رسانه‌های جمعی، سیاست‌گذاری‌ها، تصمیمات حاکمیتی و نگاه فرهنگی اجتماعی کشور جایگاهی که باید داشته باشد را ندارد. توجه لازم وقتی نباشد، سرمایه گذاری، جذب مخاطب و رفع موانع احتمالی اتفاق نمی‌افتد.

**امروز بازی‌سازان درگیر رفع نیازهای اولیه‌اند

شهیدی درباره تحریم‌های موجود بیان کرد: صنعت ویدئو گیم مانند صنایع دیگر به اینترنت نیاز دارد و ما در ایران به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت ضربه می‌خوریم. از طرفی درگیر تحریم‌های خارجی و فیلترینگ هم هستیم. اکثر سیستم‌های مدیریت پروژه، سیستم‌های ارتباط جمعی برای پیشبرد پروژه، موتورهای مختلف بازی‌سازی که هسته اصلی این صنعت هستند، انواع و اقسام نرم‌افزارها و سیستم‌های آموزشی بین‌المللی یا تحریم هستند یا فیلتر. استودیوهای بازی‌سازی بیشتر از اینکه روی پروژه‌ها یا بخش مالی و اقتصادی آن وقت بگذارند، درگیر رفع نیازهای اولیه هستند. این باعث می‌شود خیلی از بازی‌سازان و متخصصان این حوزه که سال‌ها در ایران تحصیل کردند، کار کردند و تجربه به دست آوردند مجبور به مهاجرت شوند.

بازی‌ساز ایرانی درباره راهکارهایی که می‌تواند به صنعت گیم کمک کند، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی مثل رویداد بازی جینو در نمایشگاه اینوتکس جزو فرصت‌هایی هستند که باعث بیشتر دیده شدن این صنعت می‌شوند. ابته این برنامه‌ها جای کار بیشتری دارند اما برای نقطه شروع خوب هستند. امید دارم صنعت بازی در فضاهای جدی جامعه دخیل شود تا بتوانیم مخاطب آن را بسنجیم و توجه بیشتری به آن داشته باشیم. به صنعت گیم صرفا به عنوان یک سرگرمی نگاه نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب