دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1402 - 09:38
مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان مطرح کرد؛

مراکز علمی فرهنگی اثرگذارترین نهاد در توسعه و امیدآفرینی

مراکز علمی فرهنگی اثرگذارترین نهاد در توسعه و امیدآفرینی
عارف رئوفی گفت: مراکز علمی، فرهنگی اثرگذارترین مراکز در توسعه کشور و امیدآفرینی در جامعه محسوب می‌شوند.
کد خبر : 844803

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از رودان، عارف رئوفی مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان در نهمین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان رودان اظهار کرد: مراکز علمی، فرهنگی اثرگذارترین مراکز در توسعه کشور و امیدآفرینی در جامعه محسوب می‌شوند. بررسی تحولات اجتماعی نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها همواره محور بوده‌اند؛ بنابراین دشمن تلاش می‌کند مواجهه و تقابل اندیشه‌ای با انقلاب اسلامی را از طریق دانشگاه‌ها انجام دهد.

وی با تأکید بر لزوم جهاد تبیین در دانشگاه‌ها افزود: عمده‌ترین تمرکز دشمنان تلاش برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی بوده که راه خنثی‌سازی آن توجه به جهاد تبیین است. راه مقابله با توطئه‌های دشمنان حفظ اتحاد و همدلی و مقابله با تحریف دستاورد‌های ارزشمندی بوده که در این ۴ دهه حاصل شده و رهبر معظم انقلاب به کرات جهاد تبیین را به‌عنوان فریضه برای همگان می‌دانند. هدف والای جهاد تبیین، ارائه دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و مقابله با تحریف و دروغ‌پردازی دشمنان است.

مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان با اشاره به رسالت دانشگاه‌ها در انجام جهاد تبیین گفت: انتظار می‌رود مراکز دانشگاهی به‌ویژه دانشجویان با کار گروهی و تشکیلاتی، ارتقای سطح بنیه و آگاهی‌های فردی و انتقال به جامعه، تولید محتوای ارزشمند، تبیین و تشریح واقعیات ارتقای سطح سواد رسانه‌ای عمومی در مقابله با جنگ روانی دشمن و مطالبه‌گری اصولی با رعایت اخلاق و انصاف زمینه افزایش اعتماد عمومی و امیدآفرینی در جامعه را فراهم کنند.

رئوفی پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف را از دستاورد‌های ارزشمند نظام دانست و اضافه کرد: پیشرفت‌های حاصل شده در استان هرمزگان در حوزه‌های مختلف اعم از آموزش عالی، انرژی، صنعت، آموزش و فرهنگ در ۴۴ اخیر قابل مقایسه با گذشته نیست. توسعه دانشگاه‌ها و اشتغال به تحصیل بیش از ۷۰ هزار دانشجو در این استان، توسعه صنایع عظیم نفت، گاز و انرژی و کشاورزی تحولی بزرگ محسوب می‌شود که باید قدر آن را بدانیم.

وی از اجرای طرح راهیان پیشرفت توسط بسیج دانشجویی براد مقابله با تحریف خبر داد و مطرح کرد: اجرای طرح راهیان پیشرفت، بستر مناسبی برای تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و مقابله با هجمه‌های دشمنان است.

مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان بیان کرد: همه در مقابل خون شهدای مسئول هستیم شهیدان الگوی کاملی برای همه در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی هستند؛ بنابراین زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا در حقیقت ترویج فرهنگ ایثار و اخلاص است. حضرت امام (ره) با صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجویان و طلاب در سال ۱۳۶۷ بر توسعه تفکر بسیجی در امور کشور، حفظ وحدت حوزه و دانشگاه، حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید فرمودند و در آن پیام تاریخی مسیر و نقشه راه این تشکل دانشجویی را مشخص کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته