چگونه وفاداری مشتریان به رونق کسبوکار کمک میکند؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، وفاداری مشتری و حفظ آن برای توسعه کسبوکار یک هدف بزرگ محسوب میشود؛ بنابراین چیستی و اهمیت آن مهم است. مشتریان وفادار عادت دارند در تمام طول عمر خود با برندهای منتخب و مطمئن تجارت کنند، حتی اگر سایر برندها، محصولات مشابه را با قیمت تخفیفی ارائه کنند.
وفاداری مشتری برای یک شرکت مزیتهای بساری به همراه دارد و برخی از آنها عبارتند از: ۱. ارجاعات تجاری از مشتریان خوشحال و وفادار ۲. بازخورد مثبت مشتری در سایتهای رسانههای اجتماعی و دیگر راهها ۳. بینش درباره رفتار خرید مشتری ۴. بازاریابی هدفمندتر برای مشتریان فعلی و درک بهتر نیازهای مشتری
ایجاد وفاداری مشتری مستلزم درک چندین حوزه کلیدی است که میتواند به اطمینان آنها حاصل شود و شرکت باید برای حفظ و ایجاد مشتریهای وفادار و موثر استراتژی خاصی داشته باشند. این استراتژی میتواند به حفظ مشتریان و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان شاد و وفادار کمک کند. در این گزارش به چندین روش اشاره شده است که صاحبان شرکت برای توسعه کسبوکار خود میتوانند نسبت به ایجاد مشتریان وفادار اقدام کنند.
صاحبان کسبوکار میتوانند از طریق کانالهای متعدد با مشتریان درارتباط باشند. تبلیغات و هرگونه اطلاعات مرتبط با محصولات و خدمات در کسبوکار باعث میشود تا مشتریان فعلی نسبت به محصولات جدید آگاه باشند.
توسعهدهندگان باید نشان دهند که مشتریان خود را بسایر خوب میشناسند و در این خصوص میتوانند از ابزارهای متنوع استفاده کنند. برای مثال، پلتفرمهای Adobe و Woopra میتوانند منابع دادههای مختلفی مانند دادههای فروش و جمعیتشناسی مشتری را دریافت کنند و بینشی درباره رفتار کلی مشتری ارائه دهند. همچنین این مجموعه دادهها برای هدایت ارائه تبلیغات و توصیههای محصول بر اساس احتمال آماری مشتریان در جهتگیری آن استفاده میشود.
کلان دادهها و هوش مصنوعی رونق زیادی در این زمینه ایجاد کردهاند و از ابتکاراتی حمایت میکنند که به ارائه پیشبینیهای خرید بر اساس ویژگیهای منحصر بهفرد مشتری کمک میکند.
از دیگر نکات برای ایجاد مشتری وفادار میتوان به جذب بازخوردها و بهرهوری از آن اشاره کرد. سازمانها باید بتوانند بازخورد مشتریان فعلی خود را دریافت کرده و بر اساس آن عمل کنند. بسیاری از ابزارهای CRM برتر امروزی مانند، Salesforce ، Microsoft CRM و دیگر ابزارها، روشی عالی برای جمعآوری و متمرکز کردن بازخورد مشتریان از پستهای رسانههای اجتماعی، تماسهای مشتریان، نظرسنجیهای ایمیل، نظرسنجیهای تلفنی یا جعبههای پیشنهاد هستند.
شرکتها با تجزیه و تحلیل بازخوردهای مشتریان و ایجاد یک برنامه استراتژیک، میتوانند بهتر درک کنند که برای حفظ مشتریان وفادار چه چیزی را باید تنظیم کنند.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/