دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1402 - 13:45
خویشتن‌شناسی و کسب‌وکار؛

چگونه یک تصویر مثبت برای موفقیت در تجارت ایجاد کنیم؟

چگونه یک تصویر مثبت برای موفقیت در تجارت ایجاد کنیم؟
اعتماد به‌نفس و تصویر مثبت کارکنان یک شرکت بر موفقیت تجارت تأثیر مثبتی دارد.
کد خبر : 840094

به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، شخصیت در روابط انسانی بسیار ضروری و اساسی است. به بیان دیگر، بر هر شخص یا برند تأثیر مستقیم دارد؛ بنابراین دانشگاه‌های آفریقای جنوبی، جلسه‌ای را در یک کارگاه برای خویشتن‌شناسی و نقش مهم آن در توسعه کسب‌وکار برگزار کردند.

زانا بوشوف، مدیر پروژه کارآفرینی در کارگاه فعال‌سازی اقتصادی، برنامه‌ایی در جهت توانمندسازی اقتصادی زنان دانشجو طراحی کرد. همچنین در این برنامه به موضوع ایجاد تصویری مثبت و اصلاح سبک خود پرداخته شده است. این کارگاه یک تمرین توانمندسازی برای زنانی بود که به دنبال ایجاد کسب‌وکار در حین تحصیل بودند. شرکت‌کنندگان در این کارگاه بیشتر از دانشگاه‌های دولتی آفریقای جنوبی انتخاب شدند.

براساس گفته محققان این پروژه، اعتماد به‌نفس نقش مهمی در ایجاد یک تصویر مثبت دارد، زیرا فرد با اعتماد به‌نفس در کار خود فعال، قاطع و متمرکز است. همین امر موجب می‌شود تا فرد در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود نفع زیادی ببرد. اعتماد به‌نفس به معنای درک ارزش و ارتباط موثر است.

ویژگی شخصیتی مشترک میان تمام کارآفرینان معروف، اعتماد به نفس بالاست. به‌گفته بنیانگذاران کسب‌وکار، اعتماد شخصی افراد به‌طور مستقیم با موفقیت کسب‌وکار آن‌ها در شرکت ارتباط تنگاتنگی دارد. اگر صاحبان شرکت درباره شرکت خود، محصول یا کسب‌وکارشان اطمینان نداشته باشند، عملکرد شرکت خود را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند. اعتماد به‌نفس برای فروش محصولات امری مهم تلقی می‌شود، اما رهبری کارکنان و جلب مشارکت آن‌ها در تجارت نیز ضروری است.

برخی افراد ذاتاً با اعتماد به‌نفس به نظر می‌رسند، اما برای اکثریت قریب به اتفاق این یک مهارت آموخته شده است و افراد می‌توانند با آموزش‌های مستمر آن را به نحو احسنت بهبود ببخشند، زیرا صاحبان شرکت برای داشتن یک کسب‌وکار موفق به این ویژگی اساسی نیاز دارند.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب