دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 14:04
نتایج تحقیق مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی مشهد مشخص کرد

نیمی از دانشجویان ارزیابی عملکرد استادان را بی‌فایده می‌دانند

مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی مشهد، نتایج یک پژوهش را اعلام کرد که چگونگی تاثیر ارزیابی استادان از سوی دانشجویان را اعلام کرد.
کد خبر : 83394

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی مشهد در گزارشی، بر تأثیر بلند‌مدت نتایج ارزیابی دانشجویی از اعضای هیات‌علمی در ارتقای سطح کیفیت آموزشی دانشگاه تاکید و از دانشجویان برای شرکت فعالانه در این ارزیابی‌ها دعوت کرد.


در مطالعه‌ای که مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی انجام داده است حدود ۵۰‌ درصد دانشجویان بر این باورند که نتایج ارزیابی عملکرد مدرسان بی‌فایده است و بهره‌برداری مشهودی از آن نمی‌شود.


این در حالی است که یافته‌های حاصل از نتایج ارزیابی دانشجویان، هر سال در موارد متعددی مانند ارتقا، تبدیل وضعیت، تمدید قرارداد، فرصت مطالعاتی و انتخاب اعضای هیات‌علمی نمونه استفاده می‌شود.


ارزیابی دانشجویان پیامدهایی از قبیل تذکر شفاهی، تذکر از طرف مدیر‌گروه یا معاون آموزشی دانشگاه، تذکر کتبی از طرف معاون آموزشی دانشگاه، بدون درج در پرونده و با درج در پرونده، هدایت و راهنمایی مدرسان به سمت درسی که توانایی ارائه با کیفیت‌تری دارند، جلوگیری از تدریس مدرسان مدعو و برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی را نیز به همراه دارد.


فرایند ارتقای کیفیت و بهبود عملکرد مدرسان نیازمند زمان است و عملکرد اعضای هیات‌علمی باید در چند نیمسال و بر اساس ماهیت دروس و دیگر عوامل سنجیده و قضاوت شود و بنابراین باید گفت ارزیابی‌های انجام شده از سوی دانشجویان قطعا تأثیر بلند‌مدت در ارتقای سطح کیفیت آموزشی دانشگاه دارد.


دانشگاه فردوسی مشهد نتایج ارزیابی استادان خود را در سایت مدیریت نظارت و ارزیابی بدون نام بردن از استادان منتشر کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب