دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

تربیت نسل مهدوی با آموزش ارزش‌های دینی از کودکی

تربیت نسل مهدوی با آموزش ارزش‌های دینی از کودکی
دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش ارزش‌های دینی از کودکی باعث تربیت نسل اسلامی و به دنبال آن نسل مهدوی می‌شود.
کد خبر : 831715

مریم نقدی‌دورباطی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در شهرکرد با اشاره به حدیثی از رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم درباره نحوه برخورد با کودکان اظهار کرد: برای حفظ ارزش‌ها باید فرزندانی تربیت کنیم که زمینه‌ساز عصر ظهور باشند. آموزش ارزش‌های دینی از کودکی باعث تربیت نسل اسلامی و به دنبال آن نسل مهدوی می‌شود.

وی توضیح داد: عشق و ارادت به حضرت حجت(عج) از ارکان اساسی ولایتمداری است. چنانچه پدر و مادر در خانواده بتوانند این امر را در خود و فرزندانشان نهادینه کنند در مسیر ظهور و زمینه‌سازی برای این امر تأثیر بسزایی خواهند داشت.خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی در روند تحول جهان، پیوسته تحت تأثیر قرار گرفته و تحولات متفاوتی را تجربه می‌کند؛ بنابراین مطالعه و بررسی این تحولات از طریق منابع دینی ضروری به نظر می‌رسد.

دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری  بیان کرد: تغییرات زیادی در دهه‌های اخیر در خانواده روی داده که هم اصل وجودی خانواده و مسئله تزلزل آن را و هم ابعاد مختلف آن مانند ارزش‌ها و باور‌های دینی را در برمی‌گیرد. اگرچه خانواده، جامعه‌ای کوچک است؛ اما اسلام برای پاک‌سازی جوامع بزرگ‌تر اهتمام زیادی به سلامت خانواده و اعضای آن داشته، چنانچه امام صادق (ع) می‌فرمایند: «والزمو بیوتکم»؛ ملازم خانه‌های خود باشید. مفهوم ملازم بودن به معنای مراقبت کامل از خانه و خانواده است.

نقدی‌دورباطی گفت: مقام معظم رهبری در سخنی در این باره می‌فرمایند: اعتقاد به قضیه مهدی و موضوع ظهور و فرج و انتظار، گنجینهٔ عظیمی است که ملت‌ها می‌توانند از آن بهره‌های فراوانی ببرند و امید و تلاش افراد برای نجات نقش عظیمی دارد. با این اوصاف می‌توان به یکی از نقاط مشترک بین دو فرهنگ مهدوی و خانواده دست یافت. خانواده مهدوی نسبت به نسل آینده و تربیت نسل مهدوی و بسترسازی و ایجاد کانون سرشار از عدالت و امنیت مسئولیت‌پذیر است.

وی اضافه کرد: جامعه مهدوی نیازمند وجود مردانی شجاع و دلاور است. به‌طور یقین تربیت چنین سربازانی از کانون تربیتی خانواده آغاز می‌شود و هرچه تقویت این باور‌ها و تعالیم دینی در خانواده عمیق‌تر و پررنگ‌تر باشد تربیت این سربازان هم آسان‌تر و پرثمرتر خواهد بود.

عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد مطرح کرد: خانواده مهم‌ترین کانون تربیت و پرورش اسلامی کودکان است و محل امن برای امید‌های جامعه مهدوی، اگر به این مسئله توسط خانواده‌ها اهتمام ویژه وجود داشته باشد زمینه‌سازان ظهور در مأمن امن خانواده رشد کرده و در دولت مهدوی نقش ارزنده‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته