دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1401 - 11:08
در استان کردستان برگزار می‌شود؛

ارسال اثر به دومین جشنواره ملی «مولودی‌خوانی نبوی» فقط تا ۱۵ بهمن

ارسال اثر به دومین جشنواره ملی «مولودی‌خوانی نبوی» فقط تا ۱۵ بهمن
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد که علاقه‌مندان تا ۱۵ بهمن برای ارسال آثار و شرکت در جشنواره ملی مولودی‌خوانی نبوی فرصت دارند.
کد خبر : 827948

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سنندج، قباد میمنت‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری جشنواره ملی مولودی‌خوانی نبوی در استان کردستان خبر داد و با اشاره به اینکه تا این لحظه ۱۵ گروه در بخش گروهی، ۱۰ نفر در بخش تک نفره و هشت مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد: علاقه‌مندان تا ۱۵ بهمن برای ارسال آثار و شرکت در این جشنواره فرصت دارند.

وی افزود: سال گذشته سلسه جشنواره‌های امامت و مهدویت از سری برنامه‌‌های مؤسسه علمی فرهنگی امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ استان برگزار شد که کردستان یکی از استان‌های برگزارکننده بود. به دلیل توفیقی که در برگزاری نخستین دوره جشنواره‌ها حاصل شد، دانشگاه آزاد تصمیم به برگزاری دومین دوره جشنواره با ۳۸ برنامه موضوعی در ۳۱ استان کشور گرفت. استارت دومین دوره جشنواره ملی مولودی‌خوانی نبوی در استان کردستان از قبل زده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اضافه کرد: برترین‌های مرحله استانی دومین جشنواره ملی مولودی‌خوانی نبوی در اختتامیه این جشنواره که ۱۵ شعبان در قم برگزار می‌شود، تجلیل خواهند شد. جشنواره مولودی‌خوانی نبوی در استان کردستان به همت دانشگاه آزاد اسلامی و با همراهی دفتر نماینده، ولی فقیه، استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری، شورای اسلامی و شهرداری سنندج برگزار می‌شود.

افتتاحیه جشنواره امامت و مهدویت طبق سال گذشته همزمان با سالروز ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در مشهد و اختتامیه آن همزمان با ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) نیمه شعبان در شهر قم برگزار و از منتخبان جشنواره تجلیل می‌شود.

میمنت‌آبادی مطرح کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ نبوی، ارتقای سطح علمی، هنری و فرهنگی و آیینی استان کردستان، جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های رهبری به موضوعات فرهنگی، ایجاد نشاط اجتماعی، بها دادن به طریقت‌های قادریه و نقش‌بندی برای تکریم از این رویه و... از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره بوده و در سه حوزه، دف‌نوازی گروهی، بخش مولود نامه خوان و مقاله و پژوهش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۶ بهمن‌ جاری در واحد سنندج شاهد برگزاری جشنواره مولودی‌خوانی نبوی با محور یادبود مرحوم خلیفه کریم صفوتی و تجلیل از بزرگان، مؤثرین و دست‌اندرکاران این حوز خواهیم بود که امیدواریم تجربیات دوره قبل در این دوره به ارتقای هرچه بیشتر کار کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی سه محور ارتقای علمی، حفظ کیان دانشگاه با ساماندهی بخش نیروی انسانی و ایجاد فضای انقلاب ملاک حرکت است، توضیح داد: در راستای مناسبت‌های پیش‌رو این دانشگاه برای تحقق و بهره‌مندی از منویات رهبر معظم انقلاب برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار دارد. تبیین دستاورد‌های نظام در طول ۴۳ سال پیروزی انقلاب امری ضروری بوده و همه در حد توان باید در این راستا انجام وظیفه کنند. ظرفیت‌های علمی زیادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان ایجاد شده که دانشگاه آزاد اسلامی نیز مولود مبارک انقلاب است.

میمنت‌آبادی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در پازل علمی کشور اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ۴۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در استان کردستان مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در واحد سنندج و واحد‌های سقز، مریوان، بیجار و قروه در بیش از ۴۰۰ رشته محل فعال از کاردانی تا دکتری ۱۳ هزار دانشجو مشغول به تحصیل دارد و بخش عمده‌ای از آموزش عالی کشور و استان بر عهده دانشگاه آزاد استان است.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نیاز امروز، بازار کار تعریف کرده تا بتوانیم نیرو‌های متخصص و دارای مهارت را که بتوانند جذب باز اشتغال شوند تربیت کند. اگر افراد با مهارت‌های ویژه آشنا و توان و تخصص پیدا کنند دیگر به دنبال پشت‌میزنشینی صرف نخواهند بود و به راحتی وارد چرخه بازار کار خواهند شد. امروز بهره‌گیری از ابزار‌های متنوع، زبان هنر و کار در دو فضای مجازی و واقعی در راستای تبیین هرچه بیشتر مسائل مختلف به‌ویژه موضوع مهدویت، امامت و ولایت ضروری است.

ارسال اثر به دومین جشنواره ملی «مولودی‌خوانی نبوی» فقط تا ۱۵ بهمن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تأکید کرد: گفتمان‌سازی امامت و نبوت و مسئله انتظار در جامعه باید شکل بگیرد و بتوانیم در فضای معنوی امکان دستیابی جامعه به خواسته‌های مورد نیاز در این حوزه را محقق کنیم.

به گزارش آنا، افتتاحیه جشنواره امامت و مهدویت طبق سال گذشته همزمان با سالروز ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در مشهد و اختتامیه آن همزمان با ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) نیمه شعبان در شهر قم برگزار و از منتخبان جشنواره تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته