کمبود برندسازی در مورد کاراکترهای ایرانی، علت محبوبیت شخصیتهای کارتونی بیگانه
به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، مدیرعامل یکی از سکوهای نمایش محتوای ویدئویی مخصوص کودکان در سومین برنامه «صمیمانه» که هر هفته توسط سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با هدف معرفی و نقد و بررسی سکوهای دارای مجوز از ساترا برگزار میشود، تاکید کرد: ما در کنار برنامههای سرگرمی و خدمات سرگرمکننده کودکان، به دغدغههای والدین توجه ویژه داریم و تلاش میکنیم تأمین محتوای درخواستی والدین را در اولویت قرار دهیم.
در این برنامه مصطفی ریپور مدیرعامل یکی از سکوهای نمایش انیمیشن و محتوای ویدئویی مخصوص کودکان، فاطمه فراهانی مدیر توسعه همین سکو، علی ماشین مدیر محتوای این پلتفرم، سیدمحمدهادی میرطاهری نماینده دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و برخی مدیران ساترا حضور داشتند.
مصطفی ریپور مدیرعامل این پلتفرم در این نشست گفت: ما در کنار برنامههای سرگرمی و خدمات سرگرمکننده کودکان به دغدغههای والدین توجه ویژه داریم و تلاش میکنیم تأمین محتوای درخواستی والدین را در اولویت قرار دهیم.
وی افزود: سکوی در درجه نخست، گزارشها و امکانات کنترلی را در اختیار والدین قرار میدهد و در مراحل بعدی در تحصیل کودکان و سپس در حوزه استعدادیابی و تربیت آنها فعالیتهایی را به انجام میرساند.
ریپور تاکید کرد: من بهعنوان یک پدر، دغدغه این موضوع را دارم که فرزندانم چه اندازه به شخصیتهایی، چون بتمن و یا شخصیتهای ایرانی علاقه دارند، باید راجع به این موضوع عمیقتر فکر کرد. چراکه تعداد کاراکترهای ایرانی که برندسازی شده باشد، کم است.
علی ماشین مدیر محتوای این پلتفرم نیز در ادامه برنامه درباره انواع محتوایی که در این رسانه در اختیار کاربران قرار میگیرد، عنوان کرد: غیر از محتوای توزیعی شامل انیمیشنهای دوبله شده و...، دیجیتون در حوزه تولید فعالیت جدی داشته و تاکنون توانسته است ۶۰ قسمت محتوای عروسکی و یک انیمیشن ۱۰ قسمتی تولید و منتشر کند.
وی تاکید کرد: دغدغه ما در این رسانه تقویت هویت ایرانی - اسلامی کودکان است و در این راستا استانداردهای ویژهای را برای تولید و عرضه محتوا قائل هستیم.
سیدمحمدهادی میرطاهری نماینده دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در ادامه برنامه «صمیمانه»، پس از معرفی سکوی دیجیتون توسط مدیران این پلتفرم گفت: شورای فرهنگ عمومی از سال گذشته با دغدغه حمایت از چرخه اقتصاد فرهنگ در حوزه صنایع فرهنگی و با تمرکز بر تولید محتوای مبتنی بر مفاهیم و شخصیتهای ایرانی در حوزه کودک و نوجوان، بستری را برای همافزایی کسبو کارهای فرهنگ بنیان با مشارکتکنندگان فرهنگی، سرمایهگذاران و توسعهدهندگان در زمینه محصولات فرهنگی فراهم کرده است.
در ادامه برنامه مرتضی قاسمزاده مدیر توانمندسازی و خودتنظیمگری ساترا در مورد ارزیابی ساترا از سکوی ارائه دهنده محتوای ویدئویی مخصوص کودکان گفت: این پلتفرم به لحاظ کمی و کیفی در حوزههای مختلف وضعیت مطلوبی دارد و از نظر امکان نظارت والدین بر محتوای ارائه شده، این رسانه سازکارهای مناسبی را در نظر گرفته است.
محمدمهدی مومنیها مدیرکل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی ساترا در بخشی دیگری از برنامه از مدیران این رسانه سوالاتی را مطرح کرد و گفت: این رسانه چه اقداماتی را برای مبحث تنظیم گری اجتماعی در نظر گرفته است و مردم چگونه نظرات و انتقادات خود نسبت به تولیدات محتوایی این پلتفرم را مطرح میکنند.
مدیرعامل رسانه در پاسخ به سوالات مومنیها گفت: در این سکو امکان گزارش محتوا و شکایت از محتوا و بهطور کل تنظیمگری اجتماعی وجود دارد؛ همچنین بخش پشتیبانی، بخش ویژهای را برای ارتباط و پاسخدهی به گزارشها اختصاص داده است.
وی در پایان تأکید کرد: کاربران فضای مجازی به کاراکترهایی علاقهمند هستند که سالها توسط تیمهای بزرگ مورد پردازش قرار گرفتهاند. این پلتفرم به محتوای داخلی و کاراکترهای ایرانی رویکرد مثبتی داشته و دارد و تلاش میکند تمهیدات خاصی برای بهتر شدن آن داشته باشد.
انتهای پیام/4144
انتهای پیام/