دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1401 - 15:38
گزارش آنا از نمایشگاه کار صدف؛

وقتی هزار جایگاه شغلی صنعتی‌ انتظار دانشجویان و تازه دانش آموختگان را می‌کشد

وقتی هزار جایگاه شغلی صنعتی‌ انتظار دانشجویان و تازه دانش آموختگان را می‌کشد
هزار جایگاه شغلی از شرکت‌های دانش بنیان و صنعتی در نمایشگاه کار صدف چه به صورت کارآموزی یا استخدام در انتظار انتخاب و ارسال رزومه از سوی دانشجویان و دانش آموختگان است.
کد خبر : 821929

گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، لاله قلی‌پور: نمایشگاه کار صدف، تلفیقی از صنعت، دانشگاه و فناوری است و به دنبال رزومه سازی برای دانشجویان جویای کار در شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان است.

۷ دوره از این نمایشگاه پیش از این چه به صورت حضوری در دانشگاه علم و صنعت يا آنلاين برگزار شده است و امسال هشتمین دوره آن از امروز شنبه ۳ دی‌ماه آغاز شده است و تا ۵ دی‌ماه پذیرای بازدیدکنندگان، دانشجویان و دانش آموختگان برای جذب در بازار کار است.

**انبیا: نمایشگاه کار صدف بستر اشتغالزایی دانشجویان و تضمین شغل آنهاست

دانشگاه‌ها و صنایع برای رفع مشکل بیکاری دانش آموختگان و تامین نیروی متخصص خود بستری را باید فراهم کنند تا بتوانند اهداف دانشگاه‌های نسل سه و چهار را محقق کنند. منصور انبیا، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت با برپایی نمایشگاه کار صدف کار شاخصی انجام داده است، گفت: «این نمایشگاه بستر مطلوب اشتغالزایی دانشجویان و تضمین شغل آنهاست.»

وقتی هزار جایگاه شغلی انتظار دانشجویان بدون سابقه كار را می‌کشد

موقعیت‌های شغلی متنوعی در نمایشگاه صدف در انتظار دانشجویان است. وی در این باره می‌افزاید: «حدود ۵۰ شرکت در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که بستر و فضای خوبی برای اشتغال دانشجویان در آینده است.»

**جباری پور: دست صنعت برای جذب نیروی کار متخصص به سوی دانشگاه دراز شده است

مجتبی جباری‌پور، مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس نیز در گفتگو با خبرنگار آنا می‌گوید: «نمایشگاه کار صدف سالانه با هدف ارتباط دهی بین دانشجویان و متقاضیان شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ برگزار می‌شود. »

شرکت‌های مختلفی در حوزه‌های دانشی در اين نمایشگاه حضور دارند. وی در رابطه با علت حضور اين شركت‌ها می‌افزاید: « شركت‌ها، فرصت‌های شغلی خود را با محوریت اشتغالزایی برای دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اینجا منعکس می‌کنند. دانشجویان با بازدید از این نمایشگاه می‌توانند فرصت‌های شغلی را ببینند. رزومه خود را برای این فرصت‌ها ارسال کنند. شغل مورد نظر خود را بیابند.»

بيشتر بخوانيد:

در دو ساله کرونا تمامی فعالیت‌های آموزشی و پ‍‍ژوهشی به صورت مجازی برگزار شد و متعاقب آن رویداد‌ها و نمایشگاه نیز به صورت حضوری برگزار نشدند. جباری‌پور با اشاره به اینکه نمایشگاه از سه سال قبل و به دلیل شیوع کرونا تاکنون برگزار نشد، اظهار می‌کند: «امروز روز اول نمایشگاه است و استقبال خوبی هم از سوی شرکت‌ها و هم از سوی دانشجویان صورت گرفته است. پیش بینی می‌شود بازدید‌ها تا روز آخر نمایشگاه که پنجم دی ماه است، به مراتب با استقبال بیشتری انجام شود.»

در نسل سوم دانشگاه‌ها که به دانشگاه‌های کارآفرین مشهورند به ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید شده است. اما نوع این ارتباط به شکل تعاملی سازنده نیست و در بسیاری از مواقع دانش آموختگان به صنعت معرفی نمی‌شوند. یا دانشجویان کارآفرین نمی‌شوند. وی در رابطه با اینکه این رویداد تا چه میزان دانشجویان را به بازار کار معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که دانشجویان دارند در عدم ارتباط با شرکت‌ها است هر چند دنبال کار هستند، اما نمی‌توانند خود با شرکت‌ها تعامل کنند. این نمایشگاه باعث شده که شرکت‌ها به سمت دانشگاه می‌آیند لذا دانشجویان ارتباط بهتری می‌توانند بگیرند و فرصت‌های بهتری نیز کسب می‌کنند. در دوره‌های قبل بالغ بر ۷۰ هزار نفر از نمایشگاه دیدن کردند. امسال نیز امیدواریم که این رکورد شکسته شود.»

**رجبی:۵۰۰ دانشجو در ادوار گذشته برگزاری نمايشگاه كار در صنایع مختلف استخدام قطعی شده‌اند

علی رجبی، مدیرعامل استارت‌آپ دانشکار با اشاره به اینکه این استارتآپ، مجری برگزاری نمایشگاه کار است و فرصت‌های شغلی مورد نیاز در آن به نمایش گذاشته شده است، می‌گوید: «این سومین نمایشگاه کاری است که در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌کنیم.»

وقتی هزار جایگاه شغلی انتظار دانشجویان بدون سابقه كار را می‌کشد

وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه ۵۰ شرکت، ۳۰۰ فرصت شغلی و نیز یک هزار جایگاه شغلی داریم، اظهار می‌کند: «این نمایشگاه مخصوص دانشجویان و دانش آموختگان است. لزوما فرصت‌های شغلی نرم افزاری نیست و فرصت‌های شغلی سخت افزاری در صنایع نفت، شیمی، عمران و مکانیک را نیزدر بر می‌گیرد. مزیت نمایشگاه امسال این است که سابقه کار خیلی مورد نیاز نیست. شرکت‌ها می‌دانند که بازدیدکنندگان دانشجویان و تازه دانش آموخته‌ها هستند، پس سابقه کاری ندارند. اسم صدف ترکیبی از صنعت دانشگاه و فناوری است نیز به همین دلیل انتخاب شده است.»

رجبی با بیان اینکه این رویداد ۸ امین نمایشگاه کارماست، خاطرنشان می‌کند: «سومین نمایشگاه حضوری و ۵ نمایشگاه آنلاین برگزار کردیم. مجموعه آماری که از کارفرمایان داریم این است که ۵۰۰ استخدام قطعی داشته ایم که آن‌ها نیز سابقه کار نداشته اند. برای امسال هم امیدواریم عدد خوبی استخدام و جذب شوند.»

گفتنی است، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین شده است برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست به پیوند میان دانشگاه و صنعت کمک می‌کند و مانع از مهاجرت دانش آموختگان و نخبگان خواهد شد و پيشرفت كشور را به دنبال دارد.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته