دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 14:39
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی:

نظریه گفت‌وگوی تمدن‌ها خلاقیت را در خدمت صلح قرار می‌دهد

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تأثیر خلاقیت در ایجاد ثبات و صلح گفت : «نظریه گفت و گوی تمدن‌ها خلاقیت را در خدمت صلح و امنیت کشورها قرار می‌دهد.»
کد خبر : 81108

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از میراث آریا بهمن نامور مطلق عصر پنجشنبه در همایش صنایع دستی، صلح و خلاقیت، اظهار کرد: باید خلاقیت را که کاربرد اساسی در ایجاد صلح و ثبات دارد در عرصه های مختلف به کار گیریم.


وی افزود: با جنگ و مسائل تروریستی گردشگر کاهش و صنایع دستی دچار آسیب می شود و از طرف دیگر هنر و صنعت گردشگری صلح و دوستی را به ارمغان می آورد.


نامور گفت: باید هنر را قبل از هر جنگی توسعه دهیم چون هنر،صنایع دستی و گردشگری موجب نوعی گفتگو بین کشورها می شود.


وی از پیشنهاد طرح خواهرخواندگی صنایع دستی در کنفرانس بین المللی اصفهان خبر داد و افزود: به زودی این کنفرانس برگزار می شود و بر اساس این طرح شهرهایی که پایتخت رشته های مختلف صنایع دستی جهان انتخاب می شوند می توانند با یکدیگر ارتباط هنری و زیباشناسی داشته باشند .


نامور همچنین گفت: آثار مشترک صنایع دستی توسط گردشگران و هنرمندان صنایع دستی در روستاها و کارگاه هایی که امکان هم آفرینی وجود داشته باشد خلق می شود و این طرح جدید نیز به زودی اجرا می شود .


وی افزود: این نوع طرح های موجب ایجاد علقه های عاطفی و فرهنگی می شود که تاثیرات خوبی را در مناسبات بر جای می گذارد .


هفتمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی دیروز با حضور اعضای شورای جهانی صنایع دستی در تبریز برگزار شد.


علاوه بر اعضای شورای جهانی صنایع دستی، اعضای عضو شورای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه از کشورهای ایران، کویت، استرالیا، مالزی، عمان، قرقیزستان و هند نیز در هفتمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه این شورا در تبریز حضور دارند.


در نخستین روز این اجلاس نشست داخلی شورا برگزار و در دومین روز/امروز پنجشنبه/ نیز همایش صنایع دستی، صلح و خلاقیت برگزار شد.


شرکت کنندگان در اجلاس آسیا و اقیانوسیه در چهار روز اقامت در تبریز از بازار فرش مظفریه، دانشگاه هنر اسلامی و کارگاه های قالی بافی تبریز بازدید کردند .


اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی برای نخستین بار در ایران برگزار می شود و این میزبانی از آثار معرفی شهر تبریز به عنوان شهر جهانی فرش است.


نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی و فرش آذربایجان‌شرقی به منظور حفظ و ارتقای عنوان تبریز، شهر جهانی فرش دستباف از سوی شورای جهانی صنایع دستی با حضور میهمانان داخلی و خارجی حاضر در اجلاس آسیا و اقیانوسیه روزهای نهم و دهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته