دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1401 - 16:48

بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در موفقیت استارت‌آپ‌ها

بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در موفقیت استارت‌آپ‌ها
فعالان حوزه اکوسیستم استارت‌آپی کشور در رویدادی صمیمانه تاثیر شبکه‌های اجتماعی در موفقیت استارت‌آپ‌ها بررسی کردند.
کد خبر : 805726

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، رویداد دورهمی اهالی اکوسیستم استارتاپی تحت عنوان «صبحانه با طعم کسب‌و‌کار» برگزار شد.عرفان اندرونی، دبیر رویداد دورهمی اهالی اکوسیستم استارت‌آپی در خصوص برنامه‌های این رویداد گفت: «امسال این دومین رویداد صبحانه است و در نظر داریم تا پایان سال دو رویداد دیگر به صورت فصلی برگزار کنیم. هدف از برگزاری این رویدادها، معرفی خدمات یسناتیم، شرکت دانش بنیان به اکوسیستم استارت‌آپی و شبکه سازی خاص است.»

در ابتدا مهرین نظری به عنوان مجری مراسم، رویداد را آغاز کرد و توضیحاتی در خصوص بازی ارائه داد. این بازی ها، در راستای مفاهیم تیم سازی و حل چالش‌های کسب و کار با راه حل‌های خلاقانه طراحی شده بود که در زمان صرف صبحانه فرآیند شبکه‌سازی را به نوعی متفاوت شکل میداد.

وی در مورد کلیت این بازی گفت: «پاکت‌ها حاوی یک چالش رایج در کسب‌و‌کار است که هر تیم باید با همفکری اعضای آن به راه‌حل درست برسد».

پس از پایان بازی، بخش سخنرانی مهمانان و بیان تجربیاتشان آغاز شد.

اولین سخنرانی به پارسا کاکوئی، مدیر محتوا ادوایس با عنوان «از بریف تا خروجی محتوا» اختصاص یافت.

او در صحبت‌های به کسب و کار‌هایی اشاره کرد که با چالش نبود تیم دیجیتال مارکتینگ مواجه‌اند و برای انجام پروژه‌های خود نیاز به برون‌سپاری دارند.

او در مورد چالش‌های تیم‌سازی اینگونه گفت: «استخدام نیروی متخصص، بیمه افراد، حجم کار، نگه‌داشتن نیروی متخصص از جمله چالش‌های رایج در تیم سازی است».

پارسا کاکوئی در خصوص چالش‌های کار با آژانس‌های تبلیغاتی اضافه کرد: «انتقال اطلاعات و اعتماد، گزارش‌دهی بی طرف، هزینه، سرعت اجرا، سرعت تغییرات و پشتیبانی از چالش‌های کار با آژانس‌ها هستند».

به دنبال آن مدیر محتوا ادوایس از مهمانان این سوال را پرسید: «چطوری این چالش‌ها را به حداقل برسانیم؟».

همچنین درباره سوال مشترک آژانس‌های تبلیغاتی در میان تمام مهارت اینگونه گفت: «این که از کسب و کار‌ها بپرسیم هدفت چیست؟
مخاطبت کیست؟ چه کانال توزیعی را در نظر دارید؟ سازمانتان چه خطوط قرمز دارد؟ کلمات کلیدی تبلیغ شما چیست؟ از کجا متوجه می‌شوید موفق بوده ایم یا نه؟ چه بودجه‌ای را در نظر گرفتی؟ از مواردی است که آژانس‌های برای اجرای کمپین شما باید بدانند».

او در پایان صحبت‌هایش اشاره کرد که گروه‌هایی که به این پرسش‌ها درست پاسخ دهند بهتر مدیریت زمان کرده و خروجی مطلوبی را خواهند داشت.

در ادامه پیوند آزادی به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ یک شرکت تحلیل سئو سایت‌های کسب و کاری در خصوص تجربیات خود در عرصه فروش صحبت کرد.

او در ابتدا به جمله‌ای از جف بزوس اشاره کرد و گفت: «برند برای یک شرکت مانند شهرت برای یک شخص است».

او همچنین توضیح داد: «دیجیتال برندینگ لزوما فروش نیست و شما از هر برند حس مختص به آن را دارید».

آزادی در خصوص برندینگ و از اهمیت آن گفت: «اولین قدم این است که استراتژی خودتان را داشته باشید و پرسونای مخاطبتان را بشناسید».

وی همچنین به بیان تجربیات خود در نیوز باکس و مدل‌های استراتژی مختلفی که در آن به کار گرفته پرداخت.

این مدیر دیجیتال مارکتینگ در مورد تاثیر بالای ایمیل مارکتینگ و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای کسب‌وکار‌های b۲b صحبت کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب