رفع مشکل گمکردن وسایل در سفر اربعین با سامانه «پستیافته»
به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، سعید شریفزاده در نشست رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست که پیش از ظهر امروز در شرکت ملی پست برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل ستاد اربعین کاری ابتکاری از سوی مدیرعامل شرکت ملی پست بوده و از ابتدای تیرماه سال جاری برنامهریزی برای تشکیل این ستاد انجام شده است. شرکت ملی پست تاکنون جلسات متعددی را با نهادهای مرتبط با سفر اربعین مانند اداره گذرنامه داشته است. از ابتدای امسال بیش از ۲ میلیون و ششصد هزار گذرنامه تولید شده که ۳۹ درصد آن فقط مربوط به مرداد ماه است.
وی افزود: نرمافزاری با نام «پستیافته» برای تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات طراحی و راهاندازی شده و شرکت پست از طریق این نرمافزار و اطلاعاتی که در آن وجود دارد اسناد مفقوده را به صاحبان آنها را میرساند. ضمن هماهنگی با سازمان حج و زیارت داشتیم وسایل و لوازم مورد نیاز مواکب را تا مرزهای مشترک کشورمان با عراق میرسانیم.
رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست کرد: تلاش کردیم تا حد امکان از نذورات مردمی استفاده کنیم و در همین راستا از نذورات کارمندان شرکت ملی پست استفاده کردیم. همچنین برای ارائه خدمات پستی مطلوب از تجربیات سفر مقدس اربعین در سالهای گذشته استفاده میکنیم. برای پرسنل شرکت ملی پست نیز به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین در نظر گرفته شده است.
شریفزاده عنوان کرد: به تمام ادارات پستی در سراسر کشور دستور دادهایم که با نهایت صبر و حسن خلق با زائران محترم اربعین حسینی رفتار کنند. مدیرعامل شرکت پست اخیراً سفری به عراق و اقلیم کردستان برای انجام هماهنگی لازم داشتند و آمادگی لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مردم وجود دارد.
در ادامه این جلسه محسن وطن پرست، مدیرکل فنی و مهندسی شرکت ملی پست درباره سرویس «پستیافته» شرکت ملی پست وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم مدرکی را در هر نقطهای از کشور گم کنند همکاران پست این مدارک را از صندوقهای پست جمعآوری و اطلاعات لازم را جهت اطلاع صاحب اسناد در سامانه پستیافته ثبت میکنند و در صورتی که متقاضی تمایل داشته باشه شرکت ملی پست مدارک را ارسال میکند.
وطنپرست ادامه داد: سامانه پستیافته به زودی قرار است به سرویسهای مخصوص یافتن کوله و گوشیهای هوشمند مجهز شود. افزایش ساعت کار مراکز پستی برای ارسال گذرنامه، استفاده از ظرفیت حمل و نقل هوایی برای ارسال مرسولهها در شرکت ملی پست پیشبینی شده است. امکان رهگیری گذرنامه به صورت ۲۴ ساعته در سامانه شرکت ملی پست وجود دارد.
شریفزاده در پاسخ به خبرنگار آنا در مورد توزیع مناسب بارکدهای قابل رهگیری در سامانه پستیافته بیان کرد: تمام پیشبینیها برای برای توزیع مطلوب بارکدها شده است. برچسب بارکدها از شنبه همین هفته در تمامی مراکز پستی کشور توزیع میشود و زائران میتوانند این برچسبها روی کوله یا تلفن همراه خود بچسبانند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/