سامانه عرضه محتوای دیجیتال؛ از هنر دوبله انتشار محصول در مارکت خارجی تا ایجاد درآمد پایدار
گروه استانهای خبرگزاری آنا؛ امروز اکثر کشورهای در حال توسعه و توسعهیافته حاکمان و مسئولان آن کشورها دنبال درآمد پایدار از تولیدات داخلی و عرضه به بازارهای بینالمللی هستند، بهخصوص اگر کشوری با تحریم مواجه بوده و برای درآمد پایدار به خود متکی باشد.
ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم پهلوی و شاهنشاهی با انواع و اقسام تحریمهای سخت مواجه شد؛ اما با ایستادگی و مقاومت و با تکیه بر ظرفیتهای داخلی و بهرهگیری از توان جوانان و نخبگان گردنههای علمی را یکی پس از دیگری پیمود و اکنون یکی از قدرتهای دنیا در تولید علم و دانشبنیان محسوب میشود.
در این راستا شرکتهای دانشبنیان با حمایت از نخبگان و جوانان کوشیدهاند تا حد امکان با تکیه به ظرفیتهای خود موجب پیشرفت کشور شوند و حتی محصولات خود را به بازرهای بینالمللی نیز صادر کنند.
سامانه عرضه محتوای دیجیتال با چه هدفی طراحی شد؟
یکی از این شرکتها، شرکت «کیا اطلس» است که در زمینه سامانه محتوای دیجیتال فعالیت میکند، بهخصوص در دوران تحریم ظالمانه دشمنان اسلام علیه ایران نهتنها ارزی از کشور خارج نمیشود؛ بلکه واردکننده ارز هم خواهیم بود.
تولیدکننده سامانه عرضه محتوای دیجیتال با هدف رفع معضلاتی مانند تحریمها، انتقال درآمد ارزی به کشور و راحت کردن فرآیند طراحی محصولات دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد و مخاطبان با اهداف اقتصادی، هنری، علمی، فرهنگی و ... قادر خواهند بود از طریق سامانه دیجیتال محصولاتشان را در مارکتهای خارجی پیش روی مخاطبان سراسر دنیا قرار دهند و از این طریق علاوه بر کسب درآمد به صادرات محصولات فرهنگی، هنری، علمی، و ... خود بپردازند.
خبرنگار خبرگزاری آنا در این راستا برای آگاهی از جزئیات فعالیت سامانه عرضه محتوای دیجیتال در بازارهای بینالمللی شرکت «کیا اطلس» دارای مجوز صنایع خلّاق از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یکی از شرکتهای عضو مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی پارک علم و فناوری استان قم، گفتوگویی را با سیدحامد محمودزاده مدیرعامل این شرکت ترتیب داده است که در پی میآید:
مدیرعامل شرکت «کیا اطلس» در این زمینه اظهار کرد: شرکت دانشبنیان کیا اطلس از نیمه دوم سال 1398 با هدف رفع معضلاتی مانند تحریمها، انتقال درآمد ارزی به داخل کشور، راحت کردن فرآیند طراحی محصولات دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد.
محمودزاده افزود: با توجه به مخاطبان بسیار زیاد مارکتهای معروف خارجی، این مارکتها فضای بسیار مناسبی برای انتشار محتوای دیجیتال محسوب میشوند، بنابراین تأمینکنندگان محتوای دیجیتال در کشور میتوانند اهداف اقتصادی، هنری، علمی، فرهنگی و ... خود را در قالب محصول و با ارائه در مارکتهای خارجی پیش روی مخاطبان سراسر دنیا قرار دهند و از این طریق علاوه بر کسب درآمد به صادرات محصولات فرهنگی، هنری، علمی، و ... خود بپردازند.
وی توضیح داد: بهعنوان نمونه مدرسی را در نظر بگیرید که آموزشهای او در مارکتهای خارجی منتشر میشود و از این طریق میتواند علاوه بر کسب درآمد اندوختههای خود را به کاربران سراسر دنیا منتقل کند.
مدیرعامل شرکت «کیا اطلس» افزود: در این راستا با ارائه خدمت به این قشر امکان ارائه محصولات آنها در مارکتهای خارجی را فراهم کردهایم.
محمودزاده افزود: هدف اصلی این سامانه فراهم کردن درآمد بیشتر، بدون ریسک و بدون ترس از بیارزش شدن آن برای مخاطبان است.
ایجاد جریان درآمد پایدار با ارزهای بینالمللی
وی تشریح کرد: مطمئناً در جامعه امروز مباحث اقتصادی به یکی از کلیدیترین موضوعات کشور تبدیل شده، بنابراین تلاش ما معطوف به ایجاد جریان درآمدی پایدار و وابسته به ارزهای بینالمللی است.
مدیرعامل شرکت «کیا اطلس» در پاسخ به این سوال که مخاطبان شما در عرصه کسب و کار چه قشری هستند؟ گفت: با توجه به اینکه هر شخصی میتواند محتوای دیجیتال تولید کند، این سامانه میتواند برای هر کاربری مورد استفاده قرار بگیرد و محدود به سن، تحصیلات، شغل، و ... خاصی نیست.
محمودزاده تبیین کرد: با این وجود عمده کسانی که میتوانند از این سامانه استفاده کنند افرادی هستند که اولاً به تولید محتوای دیجیتال علاقه دارند و ثانیاً علاوه بر بازارهای داخلی به دنبال کسب درآمد از بازارهای بینالمللی نیز هستند.
وی تأکید کرد: عمده کسانی که در حوزههای گرافیک، بازیسازی، برنامهنویسی، تدریس، و ... فعالیت دارند میتوانند از این سامانه استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت «کیا اطلس» در پاسخ به سوال دیگر که چه عواملی موجب شد تا احساس کنید جامعه به وجود چنین سامانهای نیاز دارد؟ به آنا گفت: در کشور تولیدکنندگان محتوای دیجیتال متخصص و خلّاق بسیاری داریم که متأسفانه ارزش محصولات تولیدی آنها بهدرستی درک نمیشود.
محمودزاده یادآور شد: عمده این تولیدکنندگان علاقه دارند محصولات خود را علاوه بر بازارهای داخلی در بازارهای خارجی نیز منتشر کنند تا به اندازه ارزش واقعی محصولات خود کسب درآمد داشته باشند، اما با توجه به مشکلاتی مانند تحریمها، این امکان تاحدی نشدنی یا بسیار دشوار شده است.
وی متذکر شد: ما با این احساس که با راهاندازی چنین سامانهای قادر خواهیم بود در انتشار محتوای تأمینکنندگان داخلی در بازارهای خارجی به آنها کمک کنیم، این سامانه را راهاندازی کردهایم.
مدیرعامل شرکت «کیا اطلس» بیان کرد: این شرکت دارای مجوز صنایع خلّاق از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یکی از شرکتهای عضو مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی پارک علم و فناوری استان قم است.
محمودزاده درباره عوامل موفقیت شرکت در حوزه کسب و کار بیان کرد: چون کسب و کار ما وابسته به نرخ ارز دلار است، به همین دلیل در تلاطمهایی که در نرخ ارز بهوجود میآید، بدون تردید برای کسب و کار شرکت مشکلی پیش نمیآید، مگر اینکه نواسانات نرخ ارز زیاد باشد؛ البته چون نرخ ریال افزایش پیدا میکند برای شرکت تفاوتی ندارد.
وی افزود: یکی از عوامل موفقیت شرکت ورود به عرصه آموزشی است، به عنوان مثال یک برنامهنویس برنامهای را نوشته و شرکت ما این برنامهنویسی را با استفاده از هنر دوبله به انگلیسی تبدیل و در مارکتهای خارجی منتشر میکند.
«کیفیت» عمده خروجی ما برای جذب مخاطب است
مدیرعامل شرکت «کیا اطلس» با بیان اینکه شرکت ما توانسته موانعی که بعضی مارکتهای خارجی ایجاد کردهاند، برطرف کند، افزود: سامانهای که طراحی کردیم به منظور مدیریت این فرآیند کار است؛ بنابراین طراحی این سامانه بهمنظور مدیریت فعالیتهایی است که در این حوزه انجام میشود و مدیریت محصولات در چند مارکت از جمله کارهای این شرکت است و تمام تراکنشها در این سامانه تولید شده ثبت میشوند.
محمودزاده در پاسخ به این سوال که تاکنون چه اقداماتی برای ورود به بازار و افزایش درآمدزایی و افزایش فروش محصول انجام دادهاید؟ گفت: اصل کار سامانه شرکت بر مبنای تولید محتواست، بر این اساس چند محصول بهعنوان نمونه تولید و در سامانه بارگذاری کردیم و در این فرآیند مشکلات نرمافزاری و سختافزاری سامانه در بارگذاری محتوا را برطرف کردهایم.
وی از برنامهریزی برای کاهش هزینهها و راهاندازی دو وبسایت خبر داد و افزود: این سایتها وظیفه پیداکردن مخاطبان خاص خودشان را دارند که میتوان با استفاده از این سایت مخاطبان سامانه را پیدا کرد.
مدیرعامل شرکت «کیا اطلس» با بیان اینکه تاکنون 12 هزار تأمینکننده با شرکت تعامل دارند، افزود: در موضوع درآمدزایی تلاش داریم چندوجهی به محصولاتمان نگاه کنیم، به این منظور یک محصول آموزشی ایجاد شده در سامانه در چند مارکت برای افزایش درآمدزایی بارگذاری میشود.
محمودزاده تبیین کرد: برای افزایش فروش «موضوع» و«کیفیت» مهمترین عوامل افزایش فروش هستند؛ بنابراین موضوع باید کاملاً کاربردی باشد و نکته دوم کیفیت محصولاتی است که قبل از انتشار از لحاظ کیفیت مورد بررسی قرار میگیرد.
وی، وظیفه اصلی شرکت را انتشار محتوای دیجیتال در مارکتهای خارجی برشمرد و گفت: محتوای دیجیتال میتواند یک عکس ساده، ابزار بازی و یک دوره آموزشی برنامهنویسی باشد.
مدیرعامل شرکت «کیا اطلس» افزود: هرکس که میتواند محتوای دیجیتال تولید کند باید از این سامانه استفاده کند؛ البته به شرطی که دنبال درآمد دلاری باشد.
محمودزاده گفت: بیشترین تولید محتوای دیجیتال در قشر گرافیست، برنامهنویس و بازیساز هستند، بنابراین اگر بخواهیم تخصصی کار کنیم باید روی مباحث گرافیکی، برنامهنویسی و بازیسازی تمرکز کنیم.
وی، کم کردن هزینه را مهمترین برنامههای شرکت «کیا اطلس» برشمرد و به آنا گفت: اگر هزینه دوبله در فعالیت سامانه کم شود، میتوانیم دورههای آموزشی بیشتری را برای بارگذاری در سامانه دوبله برنامهریزی کنیم.
مدیرعامل شرکت «کیا اطلس» با بیان اینکه قصد داریم موضوع «خزنده» و «ربات تلگرام» را به سامانه اضافه کنیم، افزود: «خزنده» نظرات خریداران خارجی را به تأمینکننده داخلی بدون وجود اپراتور منتقل میکند؛ بنابراین «خزنده» نظرات را جستجو و برای تأمینکننده ارسال میکند.
محمودزاده گفت: در حوزه استفاده از تلگرام نیز خریداران خارجی میتوانند برای تهیه محصولات با تأمینکنندگان و استفاده از «ربات تلگرام» ارتباط برقرار کنند.
گفتگو: حسین غمخوار سرایدشتی
انتهای پیام/4078/
انتهای پیام/