دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1395 - 10:08
در صورت تصویب هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان؛

ترم 5 کارشناسی‌ارشد و ترم 9 کارشناسی و دکتری از قانون سنوات خارج می‌شود

مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از لغو ترم 5 برای کارشناسی‌ارشد و ترم 9 برای کارشناسی و دکتری از قانون سنوات این صندوق خبر داد.
کد خبر : 79910

ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «صندوق رفاه دانشجویان همیشه سعی کرده با توجه به اختیارات خود، به دانشجویانی که در سکونت غیرمجاز مسئله داشتند و با مشکل روبه‌رو بودند کمک کند.»


او ادامه داد: «با بررسی‌های بیشتر و همچنین نامه‌ای که تشکل‌های صنفی دانشگاه‌ها نوشتند، عمومیت بیشتر این مسئله مشخص شد. با بحث و بررسی‌های لازم به یک جمع‌بندی رسیدیم و پیشنهاد دادیم ترم 5 برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و ترم 9 برای دانشجویان کارشناسی و دکتری سنوات محسوب نشود. این پیشنهاد به هیات امنای صندوق رفاه ارائه شده و امیدواریم تصویب شود.»


یزدان‌مهر افزود: «بر روی این مسئله کار کارشناسی انجام شده و قطعا در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و برای مراعات حال دانشجویانی که مشکل دارند، همه جوانب در نظر گرفته شده است.»


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: «در جلسه اواخر اردیبهشت هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان که وزیر علوم، تحققات و فناوری، نماینده سازمان مدیریت، نماینده وزارت اقتصاد و دارایی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان و رئیس سازمان امور دانشجویان حضور دارند، این قانون تصویب و نهایتا در خرداد ابلاغ می‌شود.»


نامه 40 دانشگاه به اعضای شورای صنفی برای بازنگری در قوانین سنواتی شدن


به گزارش خبرگزاری آنا رئیس صندوق رفاه دانشجویان در حالی این خبر را داد که براساس جدیدترین آیین‌نامه واگذاری و اداره خوابگاه دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان که در سال 83 تصویب شده، دانشجویان دوره‌های کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی حداکثر 8 نیم سال و دانشجویان دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته حداکثر 4 نیم سال حق استفاده از خوابگاه و سایر امکانات رفاهی آن را دارند. بر این اساس ترم 9 برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی و دکتری تخصصی و ترم 5 برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد ناپیوسته، به عنوان ترم سنوات اضافه محسوب می‌شود و طبق دستورالعمل صندوق رفاه دانشجویان، اجاره‌بهای خوابگاه برای این دانشجویان افزایش می‌یابد.


اعضای شورای صنفی حدود 40 دانشگاه کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، خواستار بازنگری در حداقل ترم اول سنواتی شدن دانشجویان شدند.


در این نامه آمده بود: «مطالبه کنونی و ضروری ما تغییر در ماده چهار آیین‌نامه نحوه واگذاری و اداره خوابگاه دانشجویی صندوق رفاه است که دانشجویان ‏مقطع کارشناسی و دکتری به مدت هشت نیم‌سال و دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته به مدت چهار ‏نیم‌سال حق اسکان در خوابگاه‎ ‎و استفاده از دیگر خدمات رفاهی را دارند. دانشجویان به‌ناچار و با توجه به مشکلات عدیده مالی، آموزشی، رفاهی و... وارد ترم سنوات می‌شوند. افزایش نامعقول نرح تغذیه و اسکان سنوات از توان بسیاری از دانشجویان خارج است. تقاضا داریم که ترم اول سنوات برای همه مقاطع تحصیلی از ‏شمول قانون سنوات خارج شود. همچنین ‌بعد از این، ترم ١٠ در مقطع کارشناسی و دکترا، ترم شش در مقطع کارشناسی‌ارشد، ترم‌های نخست سنوات محسوب شود و هزینه مازاد اخذشده از ‏دانشجویان ترم ١٠ کارشناسی و دکترا و ترم شش کارشناسی‌ارشد به صورت اقساط دریافت شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته