دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1395 - 09:37
با حضور هیات دانشگاهی از کشور چین؛

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه گوانجو و دانشگاه تربیت مدرس امضا شد

با حضور هیات دانشگاهی از دانشگاه گوانجو چین و برگزاری دو نشست مشترک، تفاهم‌نامه همکاری بین دو دانشگاه با هدف توسعه و تداوم تعاملات و گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی امضا شد.
کد خبر : 75547

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از پورتال دانشگاه تربیت مدرس در نشست مشترک مسوولان دانشگاه تربیت مدرس و هیات دانشگاهی از دانشگاه گوانجو چین با حضور دکتر یعقوب فتح‌الهی معاون پژوهشی و فناوری، دکتر ناصر خاجی مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی، دکتر غلامحسین غلامحسین‌زاده رئیس دانشکده علوم انسانی، دکتر حمزه شکیب رئیس دانشکده مهندسی عمران و محیط‌زیست، دکتر خداداد حسینی رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد و پروفسور جونزونگ معاون پژوهشی و بین‌المللی دانشگاه گوانجو تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه و تداوم تعاملات و گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی امضا شد.


فتح‌الهی با اشاره به اهمیت رویکرد بین‌المللی‌شدن دانشگاه‌ها و توسعه تعاملات، بر داشتن ابتکار عمل در روابط بین دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه گوانجو تأکید کرد و گفت: «برای توسعه همکاری در حوزه آموزش عالی باید در روابط بین دانشگاه‌ها و روابط بین دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه گوانجو ابتکار عمل صورت گیرد. عامل مؤثر دیگر در توسعه تعاملات و روابط، تعیین حوزه‌های همکاری و نحوه انجام همکاری‌های مشترک است که باید طراحی شود.»



او درباره حوزه‌های همکاری دو طرف گفت: «همکاری بین طرفین در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی است و در سه برنامه در حوزه مهندسی عمران در دو قسمت بلایای طبیعی (Natural Disaster)، مهندسی محیط زیست و سومین برنامه در زمینه طرح‌های اقتصادی پیشنهاد می‌گردد. همچنین نحوه همکاری باید به صورت همکاری‌های مشترک پژوهشی، راهنمایی مشترک پروژه‌های دانشجویان دکترا، برگزاری کنفرانس‌ها و کارگروه‌های مشترک و تبادل استاد و دانشجو باشد.»


جونزانگ نیز با اشاره به فرهنگ غنی مردم ایران در زمینه توسعه ارتباطات با دانشگاه تربیت مدرس در جهت رسیدن به دستاوردهای مشترک علمی اعلام آمادگی کرد و افزود: «از حضور محققان و دانشجویان دوره دکترای دانشگاه تربیت مدرس برای گذراندن دوره‌های مطالعاتی و پژوهشی در دانشگاه گوانجو استقبال می‌کنیم. همکاری در حوزه مهندسی عمران از چندی پیش آغاز شده و امیدواریم در حوزه‌های مدیریت و اقتصاد و علوم انسانی نیز همکاری‌ها ایجاد شود. همچنین دانشگاه گوانجو تصمیم دارد که رشته زبان و ادبیات فارسی را نیز راه‌اندازی کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته