دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 16:44
دکتر میرزاده در نشست بررسی راهکارهای ارتقا رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی:

بسیاری از مشکلات حوزه پزشکی دانشگاه با حمایت وزیر بهداشت برطرف شده است/ اعتبار 1000 میلیاردی حوزه پزشکی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و محدودیت های دانشگاه در حوزه پزشکی برطرف شده است، گفت: خوشبختانه در سایه همکاری و حمایت وزیر بهداشت در دولت تدبیر و امید که در تمامی این سال‌ها بی سابقه بوده است، بسیاری از مشکلات حوزه پزشکی دانشگاه برطرف شده و یا در حال برطرف شدن است.
کد خبر : 7516

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده در نشست بررسی راهکارهای ارتقا رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه با آمدن دکتر لاریجانی و همراهان ایشان تحول خوبی در حوزه پزشکی دانشگاه ایجاد شده است، گفت: به دلیل تسلط دکتر لاریجانی به امور، وی به خوبی توانست در این مدت هم اهداف مهمی را ترسیم کند و هم راهبردها و برنامه های خوبی را برای تحقق این اهداف طراحی کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی و در حوزه پزشکی فعالیت ها و اقدامات بر اساس برنامه در حال انجام است و به صورت دقیق اهداف کمی و کیفی تمام این برنامه ها مشخص شده است.


دکتر میرزاده با بیان اینکه علی رغم تمامی تلاش های مدیران گذشته، حوزه پزشکی مانند حوزه علوم و مهندسی رشد نکرده است، گفت: البته این موضوع نفی کننده زحمات انجام شده در سالهای گذشته نیست و در هیچ دوره ای مانند این دوران رابطه خوب و قابل قبولی میان دانشگاه آزاد و دولت وجود نداشته است.








دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری در حدود 500 میلیارد تومان در این حوزه هزینه کرده و اعتبار درنظر شده در سال آینده به 1000 میلیارد تومان خواهد رسید

رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان ادامه داد: خوشبختانه به دلیل هماهنگی با دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، بسیاری از مشکلات و محدودیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی برطرف شده است و به همین دلیل بنده به عنوان نماینده از طرف خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی از تلاش و حمایت های دکتر قاضی زاده هاشمی در این مدت سپاسگزارم.


اعتبار حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده به 1000 میلیارد تومان خواهد رسید


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی سرمایه گذاری در حوزه پزشکی را دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری در حدود 500 میلیارد تومان در این حوزه هزینه کرده و اعتبار درنظر شده در سال آینده به 1000 میلیارد تومان خواهد رسید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دو برابر کردن اعتبارات دانشگاه آزاد اسلامی در یکی از پر هزینه ترین بخش های آموزشی به نفع کشور و دولت است و باید مورد توجه مسئولان و دولتمردان قرار گیرد.


دکتر میرزاده ادامه داد: توسعه حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، بار بر روی دوش دولت در حوزه سلامت را سبک خواهد کرد و این موضوع به نفع مردم و جامعه خواهد بود.


رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به طور حتم نواقص و کمبودهایی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، گفت: به طور حتم و به لطف خدا با برنامه های تدوین شده در حوزه پزشکی و تلاش دکتر لاریجانی و همراهان ایشان بسیاری از این نواقص حل خواهد شد.



دکتر میرزاده اظهار داشت: تاکنون 1500 تخت بیمارستانی در دانشگاه آزاد فعال بوده است که اکنون 600 تخت بیمارستانی دبگر هم به آن افزوده شده و قرار است این تعداد تخت تا اوایل سال آینده به 1500 تخت برسد که در مجموع 3 هزار تخت بیمارستانی خواهد شد.








میرزاده تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی 27 درصد پژوهش کشور را بر عهده دارد و قیمت تمام شده پژوهش در این دانشگاه یک هفتم دانشگاه های دولتی است همچنان که هزینه آموزش نیز در این نهاد یک چهارم بخش دولتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حوزه سلامت از جمله بخش های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: خوشحالیم که امروز نقش دانشگاه آزاد اسلامی در این بخش پر رنگ و تاثیر گذار است.


وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موضوع رتبه بندی دانشگاه ها و اهمیت توجه به آن، گفت: سال‌ها پیش الگوی رتبه بندی داخلی را در هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی برای این دانشگاه طراحی کردیم که بر اساس این مدل، وزن دانشگاه آزاد اسلامی در بخش پژوهش و آموزش کشور مشخص شد که بسیار قابل قبول و مورد توجه بود.


27 درصد پژوهش کشور در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است


دکتر میرزاده تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی 27 درصد پژوهش کشور را بر عهده دارد و قیمت تمام شده پژوهش در این دانشگاه یک هفتم دانشگاه های دولتی است، همچنان که هزینه آموزش نیز در این نهاد یک چهارم بخش دولتی است و این موضوع نشان دهنده اقتصادی بودن پژوهش و آموزش در این نهاد علمی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پژوهش در حوزه پزشکی بسیار هزینه بر است، گفت: مسلما توسعه این بخش در دانشگاه آزاد اسلامی اقتصادی است و به این دلیل متولیان و مسئولان می بایست در این زمینه از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کنند.


وی در پایان سخنان خود نیز با اشاره به اهمیت همکاری با موسسات و اساتید خارجی در حوزه پزشکی، گفت: به نظر من در سال 94 باید شرایط حضور و استفاده از اساتید برجسته بین المللی در حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود و واحدها، امکانات مناسبی را برای این منظور در نظر گرفته و تامین کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته