دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 12:47
در مجمع سالیانه فدراسیون تکواندو؛

سجادی: موفقیت‌های تکواندو اتفاقی نیست

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش با اشاره به اینکه فدراسیون تکواندو به خوبی راه خود را پیدا کرده است اظهار کرد: موفقیت‌های این رشته اتفاقی نیست و حاصل تلاش و برنامه ریزی چندین ساله است.
کد خبر : 7227

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا نصرالله سجادی در سخنانی در مراسم مجمع سالیانه فدراسیون تکواندو با بیان اینکه فدراسیون تکواندو از چند منظر فدراسیون استثنایی به شمار می‌آید گفت: به اعتقاد من این رشته بسیار خوب و در بازه زمانی کوتاهی توانست در کشور توسعه و گسترش پیدا کند و کمتر رشته‌ای وجود دارد که بتوان اینگونه درباره آن با صراحت صحبت کرد.


وی تصریح کرد: در رشته تکواندو روی لغت توسعه و گسترش می‌توان با اطمینان تاکید داشت. گزارشی که امروز در این مجمع ارائه شد حاصل کار یک یا دو نفر نیست و بدون شک پشت این موفقیت‌ها یک تیم قدرتمند حضور دارد که محمد پولادگر در محور آن‌ها است.


سجادی با اشاره به اینکه در کشور ما مدیریت به گونه‌ای است که نیازمند فردی متخصص، با تجربه و متعهدی است، ادامه داد: مدیری که این ویژگی‌ها را دارا باشد عملکردش پررنگ‌تر جلوه می‌کند و نتایج بهتری بدست می‌آورد؛ فدراسیون تکواندو نمونه بارز این مدیریت است.


سجادی ادامه داد: تکواندو به عنوان یک رشته انفرادی راهش را خوب پیدا کرده و به خوبی آن را طی کرده است. من چه زمانی که در ورزش مسئولیت داشتم و چه زمانی که مسئولیت نداشتم تکواندو را دنبال می‌کردم و شاهد آن بوده‌ام که این رشته قدم به قدم پیش رفته است و با اصلاح معایب خود توانسته به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.


معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش عنوان کرد: در تکواندو هم بحث قهرمانی و هم بحث حرفه‌ای مطرح است. موفقیت‌های امروز تکواندو اتفاقی نیست و حاصل یک برنامه منسجم و هدایت دقیق بوده که در ‌‌نهایت به هدف عالی منجر شده است.


وی ضمن بیان این مطلب که هنر مدیریت این است که با امکانات و بودجه موجود بتوان نتایج بهتری گرفت و بیشتر دیده شد، خاطرنشان کرد: اینکه بتوان از حداقل امکانات حداکثر نتیجه را گرفت کار بزرگی است.


سجادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به توجه فدراسیون تکواندو به رده‌های پایه اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری دقیق و صحیح یک رشته همین است که در رده‌های پایه بتوان برای تربیت کردن و نگهداری نیروهای تکواندو برنامه‌های منسجم و دقیق داشت.


وی افزود: مدعیان تکواندوی ایران در سراسر جهان و تمامی قاره‌ها وجود دارند و خطر از دست دادن جایگاه در این رشته همواره در کمین تکواندو است.


سجادی تصریح کرد: برخی رشته‌ها که نزدیک به رشته تکواندو هستند باید این رشته را الگو قرار داده و در زمینه‌های مختلف اعم از تربیت مربیان و نیروهای انسانی یک رشته ورزشی را در تکواندو سرمشق قرار دهند.


وی ادامه داد: جو دانشجو در دانشکده علمی کاربردی تکواندو و آموزش و تربیت این افراد به تقویت منابع انسانی تکواندو منجر شده است. همچنین این فدراسیون در بخش برگزاری مسابقات و اخذ میزبانی‌ها نیز موفق بوده است.


سجادی در پایان گفت: قطعا زحمات زیادی برای این رشته کشیده شده است؛ این رشته نسبت به خیلی از رشته‌های دیگر قدرت کمتری دارد اما نتایج بهتری کسب کرده و با پیدا کردن راه صحیح به آنچه که خواسته رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته