دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1394 - 14:31
معاون آموزشی وزارت بهداشت:

تحول در آموزش علوم پزشکی باید از بطن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شود

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در کلان منطقه آمایشی 6 کشور گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید با توجه به برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و ظرفیت‌های موجود در خود دانشگاه نقاط تمرکز خود را مشخص کنند.
کد خبر : 68953

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست دبیرخانه منطقه آمایشی 6 کشور که صبح امروز در قم برگزار شد، همکاری فعالانه مسئولان آموزش علوم پزشکی در اجرای برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را نشان‌دهنده علاقمندی این مسئولان به ارتقای آموزش علوم پزشکی کشور برشمرد و افزود: «دست‌اندرکاران آموزش در سطوح مختلف نظام سلامت باید از تجربیات یکدیگر در مباحث مربوطه بهره‌ بگیرند.»


لاریجانی گفت: «فلسفه ماموریت‌گرایی در آموزش علوم پزشکی این است که دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی می‌توانند اثرگذاری بسیار زیادی داشته باشند و اقدامات انجام شده در دانشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی کشور به مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی باشد.»


معاون آموزشی وزارت بهداشت به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره توسعه ماموریت‌گرایی در آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: «این کار در حوزه آموزش علوم پزشکی انجام شده و کار در دبیرخانه‌های مناطق آمایشی در دست پیگیری است و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه وظایف مهمی را به عهده دارند.»


لاریجانی اطلاع‌رسانی و توجیه دست‌اندرکاران آموزش علوم پزشکی درباره بحث تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را لازمه نهادینه‌کردن بحث تحول و نوآوری در حوزه آموزش علوم پزشکی کشور دانست و از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست در جلسات متعدد برنامه‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی را به اعضای هیأت علمی دانشگاه معرفی نمایند.»


او افزود: «مجموعه آموزش علوم پزشکی کشور مجموعه‌ای وسیع است که اگر برنامه‌ریزی مناسبی در این حوزه صورت پذیرد می‌تواند منشا اثرات چشمگیری در کشور باشند.»


معاون آموزشی وزارت بهداشت به حجم وسیع امور حوزه آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: «دانشگاه‌ها باید نقاط کلیدی فعالیت‌های خود برای تحول و نوآوری را مشخص کنند و از طریق تدوین ترجمان بسته‌های تحول و نوآوری، برنامه روشنی برای حرکت به سمت اعتلای آموزش در دانشگاه داشته باشند.»


لاریجانی گفت: «مناطق آمایشی به عنوان شبکه‌ای از دانشگاه‌های علوم پزشکی، بسترهای مناسبی برای اجرای برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی هستند و به عنوان بازوهای اجرایی وزارت بهداشت می‌توانند ماموریت‌های واسپاری شده را از طریق تعامل مناسب دانشگاه‌های مستقر در منطقه به طور مناسب پیگیری نموده و زمینه‌های اجرایی فعالیت گروه‌های مرتبط با وزارت بهداشت مثل بوردهای تخصصی و فوق تخصصی را در بستر دانشگاه‌های علوم پزشکی فراهم آورند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب