پرونده بینظمترین دوره جشنواره موسیقی فجر بسته شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، لغو کنسرتها در دقیقه 90 آن هم در قالب اجراهای جشنوارهای یکی از مواردی است که نشان از بررسی نشدن تمام جوانب در اجراهای سیویکمین جشنواره موسیقی فجر دارد.
همچنین تغییر مکان اجراها در زمانیکه جدول جشنواره به چاپ رسیده است و در دسترس عموم مخاطبان قرار گرفته است یکی دیگر از مواردی است که میتوان برای یادآوری نداشتن درایت و کفایت کافی در برنامهریزی مهمترین اتفاق موسیقی کشور نام برد.
با برگزاری آیین پایانی سیویکمین جشنواره موسیقی فجر بزرگترین حواشی این دوره جشنواره بیش از هر دوره دیگر به چشم آمد. از آنجا که همواره در جشنوارههای متعدد شاهد برنامههای آخرین لحظهای و یا تصمیمات دقیقه نودی هستیم قطعاً برخی از تغییرات برای ما ایرانیها به عنوان اتفاقی عادی قلمداد میشود که از جمله آن میتوان به انتخاب بهترین خواننده بخش موسیقی ایرانی اشاره کرد که به گفته بهروز رضوی مجری برنامه به دلیل کنارهگیری همایون شجریان تا لحظه آخر مشخص نشده بود.
همچنین از دیگر مسائل تاسفبرانگیز در سیویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر بیتدبیری مسئولان دبیرخانه جشنواره است که جایگاه مناسبی برای اهالی رسانه تعیین نکرده بودند و با در نظر گرفتن ظرفیت تالار وحدت مدعوین مراسم اختتامیه به حدی بود که برخی از حاضران در سالن حتی مجبور شدند از بالکن سوم و به صورت ایستاده مراسم را دنبال کنند.
در این میان برخی از اهالی رسانه که قطعاً باید در مراسم اشراف و زاویه دید مناسبی نسبت به وقایعی که در صحنه رخ میدهد داشته باشند نتوانستند حتی بخشهای اصلی را مشاهده کنند.
از نکات جالب توجه در این دوره از جشنواره، صحبتهای علی مرادخانی است که گویا برنامههای جشنواره را به درستی رصد نمیکند و از تغییرات جشنواره اطلاعات چندانی نداشته چراکه در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که در طول ۱۴ سال فعالیت به عنوان مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد، تاکنون دورهای با این نظم را شاهد نبوده است!
انتهای پیام/