کمپین حجاب بی حجاب و حقایقی که از حجاب بیرون افتاد
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، در روزهای گذشته جریانهای سیاسی معاند با میدان داری برخی عناصر ضد انقلاب خارج نشین تلاش کردند کارزاری با هشتگ «حجاب بی حجاب» در داخل کشور راهاندازی کنند و آن را با کمک رسانههای ضد ایرانی به عنوان موج اعتراض سیاسی علیه نظام جمهوری اسلامی در جهان معرفی نمایند. در حالی که طی روزهای گذشته رسانههای معاندبا تولید و پخش دهها گزارش، میزگرد ، مصاحبه و... مجموعه ظرفیت خود را برای ایجاد و گسترش موج اجتماعی آن هم در روز ۲۱ تیرماه که به عنوان روز حجاب و عفاف در کشور نامگذاری شده به میدان آوردند اما همان گونه که پیشبینی میشد نه تنها موفق به پیشبرد این پروژه ضد ایرانی نشدند بلکه برگزاری مراسمهای پرشور با حضور بانوان ایرانی در بزرگداشت حجاب و عفاف در سراسر کشور به جریان عظیمی بر علیه فراخوان ضد انقلاب تبدیل شد.
این کارزار نه تنها در فضای اجتماعی نتوانست موج مورد نظر ضدانقلاب را بوجود آورد، بلکه حتی در فضای مجازی و با وجود استفاده از رباتهای اینترنتی نیز ناکام بود. داده کاوی فضای مجازی نشان میدهد که هشتگ حجاب_بی_حجاب در اینستاگرام کمتر از ۶۰۰۰ بار مورد استفاده قرار گرفته است که عدد بسیار کمی به حساب میآید. این نتیجه در حالی است که تعداد زیادی اکانتهای حامی این هشتگ پراکنی، را کاربران بی هویت و غیرواقعی تشکیل میدادند.
در میان افراد و گروههای ضدانقلاب که تلاش کردند با حمایت از این پروژه جایگاه خود در میان مردم ایران را به رخ رقبا بکشند که نقش آفرینی فرزند شاه مخلوع ایران نیز جالب توجه بود. در حالی که رضا پهلوی با انجام مصاحبه و در خواست از هواداران خود برای شرکت در کمپین حجاب بی حجاب سنگ تمام گذاشت اما بیپاسخ گذاشتن مطالبه او از سوی شهروندان ایرانی نشان داد که او و دار و دسته متوهمش نه تنها از نقطه نظر سیاسی هیچ جایگاهی میان مردم ایران ندارند بلکه حتی در موضوعات به ظاهر اجتماعی که ضدانقلاب امید زیادی به آن برای تحریک جوانان بسته نیز توجهی به سمت آنان نیست.
همزمانی این حرکت در خارج و برگزاری جشنهای مردمی روز حجاب و عفاف در سراسر کشور نیز در نوع خود جالب بود. در واقع این حرکتها نشان داد واقعیتهای جامعه ایران با تصورات فانتزی گردانندگان این کمپین های بی محتوا فرسنگها فاصله دارد.
نکته بسیار مهم در باره این فعالیتها تلاش بی حد رسانههای خارج نشین برای ایجاد تصویری پیروزمندانه از این کمپین شکست خورده بود. اینترنشنال، بیبیسی، العربیه و رادیو فردا که در راس این شبکهها طی روزهای اخیر با تمام توان برای تحریک جامعه به میدان آمده بودند پس از ناکامی در پیشبرد این پروژه تلاش کردند با تکرار چندین باره چند مورد کشف حجاب آن هم در مکان های خلوت و بیتردد اینگونه القا کنند که جامعه بانوان ایران از این کمپین استقبال کردهاند.
این رسانهها با تیترهایی مانند «استقبال گسترده از کارزار مخالفان حجاب» تلاش کردند از دل اندک محتوای موجود در فضای مجازی خبر تولید کنند. در واقع این رسانهها در حالی از استقبال گسترده حرف میزنند که محتوای آنها محدود به چند فیلم و عکس از چسباندن این شعار به تنه درخت یا عکسهایی در محیطهای خلوت بود.
نکته مهم آنکه رسانههای مذکور که در کارزار ادعایی خویش در برابر زنان ایران با شکست مواجه شدند با حاکمیتی عنوان کردن محل گردهمایی بانوان در روز حجاب و عفاف سعی کردند از این حماسه بزرگ و بصیرت حجاب و عفاف خواهی زنان ایران اهمیت زدایی کنند حال آنکه این اصل و رویهای معمول در جهان است که حاکمیتها در چارچوب تحقق مطالبات قانونی و خواستههای عمومی مردم، ظرفیتهای و مکانها و امکانات لازم را در اختیار مردم قرار می دهند و این امر منافاتی با مردمی بودن برگزاری مراسمها و تجمعات ملی ندارد.
صرف نظر از شکست معنی دار ضدانقلاب در بهرهگیری از موضوعی فرهنگی برای ایجاد موج اجتماعی موضوع قابل توجه در این مقوله تلاش همه جانبه دشمن برای پیوند زدن برخی اعتراضها به مشکلات معیشتی و مطالبات صنفی به کمپین حجاب بی حجاب بود تا از این طریق زمینه موج سازی تصنعی و تبدیل آن به جریان سیاسی اعتراضی فراهم شود.
واکنش سرد جامعه هوشمند ایران به تلاش ضدانقلاب برای تشنج زائی و ایجاد ناامنی در کشور بار دیگر نشان داد که آحاد مردم حتی گروههایی که به هر دلیل اعتراضاتی نسبت به حاکمیت دارند خود را اعضای خانواده بزرگ ایران میدانند و هرگز حاضر نیستند به ابزار دست معاندین خارج نشین در مسیر تأمین اهداف ضد ملی آنان تبدیل شوند.
منبع: نورنیوز
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/