فراز و نشیب استارتآپها برای رساندن نانوسوزن به بازار
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا؛استارتآپهای حوزه نانو سوزن در حال گذر از دره مرگ هستند، از تحقیقات بنیادی دانشگاه عبور کردهاند و در حال توسعه و تجاریسازی برای استفاده در بخش درمان و تشخیصهای پیشرفته قرار دارند. اما متولیان این حوزه چگونه میتوانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند؟
کمتر از دو دهه پیش در مجموعهای از مقالات تحقیقاتی مطالبی درباره نانوسوزنها منتشر شد. حرکت از ابتداییترین مرحله مفهومی به بلوغ فناوری معمولاً تا یک دهه طول میکشد. شرکت سیتوریج (Cytosurge)، یک اسپینآف از ETH Zürich بود که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد. این شرکت نانوسوزنها را به بازار عرضه کرده و اخیراً محصول جدید میکروسکوپ نیروی اتمی خود، FluidFM، را وارد بازار کرده است. با این حال، اولین کاربرد تجاری سلول درمانی آنها هنوز در حال توسعه است. شرکت سیتوریج به طور فعال در حال توسعه نانوپروبهای توخالی FluidFM است که امکان کنترل دقیق حجم فمتولیتر را برای تحویل داخل سلولی و نانوبیوپسی فراهم میکند. این فناوری از گروه پروفسور توماسو زامبلی در ETH زوریخ سرچشمه گرفته و سپس توسط دکتر پاسکال بهر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت سیتوریج در طول دکترای خود توسعه داده شده است.
بزرگترین چالش علمی برای این اسپینآف این بود که محققان این شرکت دریابند FluidFM چگونه میتواند به خوبی بین فناورینانو و زیستشناسی که «هر دو ذاتاً از هم دور هستند» پل ایجاد کند. زامبلی میگوید: «پل زدن بین این دو فناوری در گفتن بسیار ساده است، اما پیادهسازی آن برای ما ۱۰ سال طول کشید.»
انتهای پیام/
انتهای پیام/