برنامه مراکز آموزش عالی برای ارتقای صلاحیت آموزشی چیست؟
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از بندرعباس، رحمان مهدیزاده در نشست با مدیران دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از اعتباربخشی بهعنوان اهرم مهم در راستای تضمین و ارتقای کیفیت آموزش پزشکی یاد کرد.
وی افزود: دانشکدهها باید براساس استانداردهای مدون و از پیش تعیین شده در راستای انجام ارزشیابیهای ادواری منظم واحدهای آموزشی در حوزه مورد نظر اقدام کرده و عملکرد خود را مورد سنجش و میزان قرار دهند.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه اعطای صلاحیت آموزشی مهمترین اقدامی است که در حوزه پزشکی مورد ارزیابی و سنجش قرار میگیرد، یادآور شد: براساس معیارهای اعتباربخشی وزارت بهداشت، خودارزیابی گروه پرستاری با هماهنگی دفتر توسعه مطالعات و آموزش (EDO) معاونت علوم پزشکی استان هرمزگان در حوزههای مختلف از جمله رسالت و اهداف، برنامه و دورههای آموزشی، پژوهش، فراگیران، هیئت علمی، منابع و امکانات، سنجش و ارزشیابی، ساختارسازمانی و مدیریت و دانشآموختگان در حال انجام است.
مهدیزاده متذکر شد: به همین منظور جلسه بررسی سنجههای اعتباربخشی سال ۱۴۰۱ با حضور اعضای کمیته اعتباربخشی در دفتر معاونت علوم پزشکی استان هرمزگان برگزار، گزارش پیشرفت کار هر حوزه بررسی و سنجههای چالشبرانگیز شفافسازی شد.
وی با تأکید بر اهمیت اعتباربخشی با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی گفت: ارزیابیهای بیرونی پس از ارزیابی درونی برای اعتباربخشی بخش مهمی از اعتبارسنجی است که باید مدنظر قرار گیرد.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، حفظ و ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش و ارائه خدمات در این دانشگاه را مهم خواند و خاطرنشان کرد: برنامه توسعه کشور در حوزه علوم پزشکی برای استقرار ساختارهای اعتباربخشی در بخشهایی از آموزش پزشکی در جریان است و تحقق صحیح این مهم جز با شناخت صحیح و جامع مفهوم اعتباربخشی، نقاط قوت و ضعف، مراحل استقرار ساختار متولی و مراحل انجام اعتباربخشی میسر نخواهد بود.
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/