دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1401 - 08:49
رویداد «عصر امید»/ ۲۸۰

استحصال آب از هوا با استفاده از انرژی خورشیدی

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: محصولی که در این رویداد ارائه کردیم دستگاه استحصال آب از هواست.
کد خبر : 662283
دستگاه استحصال آب از هوا



ابراهیم محبی در حاشیه برگزاری رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: محصولی که در این رویداد ارائه کردیم دستگاه استحصال آب از هوا است. این دستگاه بین ۱۰ تا ۹۸ درصد رطوبت نسبی را استحصال و آب قابل آشامیدن را برای مصرف خانگی استخراج می‌کند.


وی ادامه داد: دستگاه استحصال آب از هوا در دنیا تولید می‌شود؛ اما در ایران خیلی کم به آن پرداخته شده است. این دستگاه قابلیت ارتقا پیداکردن برای مصارف صنعتی و کشاورزی را با حداکثر تولید ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر مکعب آب را دارد.د


دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز افزود: دستگاه استحصال آب از هوا با استفاده از انرژی خورشیدی کار می‌کند. این دستگاه بهینه‌ترین حالت را بین دستگاه‌های ساخته شده تا به امروز دارد. دستگاه‌های مشابه در شرکت‌های اروپایی مانند آلمان ساخته می‌شوند؛ اما اولین بار است که ساخت این دستگاه و تحقق این ایده در ایران اجرایی شده است. ما موفق شدیم دستگاهی با این حجم بسیار زیاد از استحصال آب از هوا را به خط تولید وارد کنیم.


محبی افزود: از مزایای دیگر دستگاه استحصال آب از هوا می‌توان به درصد بالای کارایی اشاره کرد؛ این دستگاه تا ۹۸ درصد آب موجود در هوا را استحصال می‌کند. مزیت دیگر دستگاه این است که با انرژی خورشیدی کار می‌کند یعنی با کمترین انرژی که از طبیعت دریافت می‌کند بیشترین بازدهی را دارد. مزیت سوم اینکه محصول ما تنها دستگاهی است که موقعیت جغرافیایی برایش مطرح نیست و شما هر نقطه و مکانی که نیاز به آب داشته باشید، می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. این محصول تجاری‌سازی شده است.


وی بیان کرد: به امید یافتن سرمایه‌گذار در رویداد عصر امید حضور پیدا کردیم. همچنین امیدواریم بتوانیم در عرصه آب که در دنیای ما بسیار حیاتی و مهم است گامی برداریم و بیشترین بازده را از توانایی علمی اشخاص بگیریم. از سوی دیگر در آینده نزدیک چالش‌های زیادی بر سر تهیه آب در دنیا به وجود خواهد آمد. در این عرصه پیشرو هستیم تا بتوانیم بهترین و بهینه‌ترین دستگاهی را بسازیم که آب را در اختیار کشور قرار دهد. ۷۵ درصد کل جهان آب است؛ اما امروز نیاز به آبی داریم که قابل آشامیدن باشد و حجم این آب در دنیا بسیار کم و محدود است. از سوی دیگر با طراحی این سیستم قادر هستیم آب مورد نیاز در بخش کشاورزی را نیز تا حد زیادی تأمین کنیم.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد.


انتهای پیام/۱۱۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته