دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1401 - 17:20

نور خطی و انواع مدل های نور پردازی با آن

نور پردازی و روشنایی یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در طراحی داخلی و دکوراسیون محصوب میشود. هر چقدر شما در این حوزه خلاقیت نشان دهید طراحی بسیار جذاب تری خواهید داشت اما استفاده از چراغ های قدیمی دیگر از مد افتاده و جای خود را طراحی های جدید به نام نور خطی داده است که حالا به ببرسی آن میپردازیم
کد خبر : 662038
image-20220531170821-1.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا،نور پردازی و روشنایی یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در طراحی داخلی و دکوراسیون محصوب میشود. هر چقدر شما در این حوزه خلاقیت نشان دهید طراحی بسیار جذاب تری خواهید داشت اما استفاده از چراغ های قدیمی دیگر از مد افتاده و جای خود را طراحی های جدید به نام نور خطی داده است که حالا به ببرسی آن میپردازیم


نور خطی چیست؟


نور خطی و نور پردازی خطی که در چند سال اخیر بسیار رشد داشته است. سبگ جدیدی از نور پردازی میباشد. که به وسیله چراغ های خطی انجام میشود. این مدل از طراحی را شما اغلب در طراحی های مدرن و مینیمال میبینید. نور خطی به دلیل عملکرد بالا و قابلیت اجرای که دارد محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نصب این محصولات به روش های T شکل و L قابلیت نصب دارد. و به راحتی میتوان انواع طرح های مورد نظر را ایجاد کرد.


کاربرد نور خطی



نور خطی و انواع مدل های نور پردازی با آن



نور خطی علاوه ایجاد روشنایی ملایم و پرتاب نور به شکلی که باعث اذیت چشم نشود از نظر بصری و زیبایی شناسی جلوه بسیاری در دیزاین طراحی داخلی از خود به نمایش می‌گذارد. طراحی این مدل از نور پردازی کاملا مدرن بوده و زمانی که وارد چنین فضایی میشوید که از توازن نوری بهره گرفته حس حال متفاوتی پیدا خواهید کرد و انرزی و اثر مثبتی بر فرد ایجاد میشود.به این دلیل میباشد که این نور پردازی از روش های سنتی و قدیمی فاصله گرفته و نور خطی یک مدل از نور پردازی مدرن محسوب میشود. علاوه بر این برق مصرفی به دلیل استفاده از LED های استاندارد و کم مصرف بسیار پایین است اما در عین حال روشنای بسیار مطلوبی دارد. این نوع نور خطی ها در فضای محیط کاربرد بسیاری داشته و می‌توان از آن برای نورپردازی دیوارها، سقف، زیر کابینت‌ها و سایر بخش‌ها استفاده کرد.



موارد استفاده از نور خطی



نور خطی و انواع مدل های نور پردازی با آن


نور خطی سبب می‌شود که محیط از نظر بصری در عین سادگی شیک و مدرن جلوه کند. در آپارتمان‌های مسکونی، شرکت‌های خصوصی، کلینیک‌ها، موسسات هنری رستوان‌ها، کافه‌ها از اینگونه نورپردازی برای زیباسازی محیط به وفور استفاده می‌شود. همچنین از این مدل از نور خطی ها برای زیبا سازی نمای کابینت‌ها و زیرپله‌ها و کنج دیوار ها و حتی کنج بین کابینت و دیوار نیز بسیار استفاده می‌شود.


اما نور پردازی در فروش و جلب کردن افراد نیز تاثیر دارد به نحوی که در محیط‌های تجاری مانند فروشگاه‌ها، املاک، نمایشگاه‌ها از اینگونه تجهیزات روشنایی استفاده میشود، تاثیر بسزایی در عرضه و فروش محصولات و خدمات خواهد داشت.


اما کاربرد نور خطی به اینجا ختم نمیشود. اکنون در کافی شاپ ها رستوران ها نیز بسیار رونق پیدا کرده است چرا که با نصب نور خطی علاوه بر زیبایی محیط باعث میشود نور دهی به شکلی باشد که اشتها افراد باز شود و از خوردن و آشامیدن و صحبت کردن لذت ببرند.



انواع مدل های نور خطی




نور خطی به دلیل استقبالی که از آنها شده است در مدل های مختلفی ساخته شده اند و هر کدام کاربرد های مخصوص به خود را دارند. چراغ های خطی به چهار مدل تقسیم میشود. که به توضیح آنها میپردازیم.


1. نور خطی آویز


2. نور خطی توکار


3. نور خطی کناف


4. نور خطی رو کار


نور خطی آویز : اگر از دسته افرادی هستید که به مدل های لوستری و یا آویز علاقه دارد در طراحی های نور خطی مدل های آویز بسیاری وجود دارد. چراغ های خطی به وسیله سیم بکسلی که برای آنها ایجاد شده به صورت آویز نصب میشوندو و شما با استفاده از چند مدل نور خطی میتواند لوستر های آویز شگفت انگیزی ایجاد کنید. یکی از محدودیت هایی که نور خطی آن را رفع کرده است. قابلیت تنظیم ارتفاه میباشد که دیگر مشکلی با سقف های کوتاه یا بلند نخواهید داشت. اگر سقف شما کوتا باشد که راحتی میتوانید ارتفاع نور خطی را کم کنید و نیاز به هیچ گونه دانش فنی نیز برای این کار نمیباشد. بر عکس اگر قصد این را دارید که ارتفاع نور خطی خود را زیاد کنید به راحتی میتوان این کار را انجام داد


نور خطی توکار: مدلی دیگر از چراغ های خطی به صورت توکار است این مدل کاملا مینیمال میباشد و هیچ اثری از چراغ دیده نمیشود فقط خطی نوری مشخص خواهد بود. در این مدل جای چراغ باید از قبل ایجاد شود و محل هایی برای آن در نظر گرفته شود.


نور خطی کناف: اخیرا استفاده از سقف های کاذب و کناف نیز بسیار رشد داشته است. و طراحان این مدل از چراغ ها برای آن برنامه داشته اند و مدل هایی از چراغ خطی را طراحی کرده اند که فقط محصوص سقف های کناف میباشد که به راحتی قابلیت نصب دارد. نور خطی کناف و با فنر های مخصوصی که برای آن طراحی شده روی سقف ها قرار میگیرد.


نور خطی روکار: در مدل های روکار پروفیل استفاده شده از نور خطی در دید قرار مگیرد این پروفیل ها از جنس آلومینیوم میباشد و خود به تنهایی نمای بسیار زیبایی دارد نور خطی های روکار معمولا به وسیله پیچ کردن نصب میشوند.



چرا و در چه محلی از نور خطی استفاده کنیم ؟



نور خطی و انواع مدل های نور پردازی با آن



تا به اینجا با انواع نور خطی و و با تاریخچه آن آشنا شدیم اما حالا به این سوال پاسخ میدهیم که چرا باید از نور خطی استفاده کرد و در چه فضایی از آن استفاده کنیم؟


نور خطی به دلیل مقرون به صرفه بودن، کم مصرف بودن، استفاده از تکنولوژی روز دنیا و زیبایی یکی از پر مصرف ترین محصولات روشنایی است. و کاربرد های آن در


· فضاهای تجاری


· ساختمان های مسکونی


· کارگاه ها و کارخانه ها


· ادارات


· انبارها


· پارکینگ ها



مزایای نور خطی



1. ارزان و به صرفه ترین مدل نورپردازی


2. کم مصرف بودن


3. دارای مدل ها و ابعاد متفاوت


4. قابلیت استفاده در تمامی مدل های دکوراسیون


5. ایجاد فضای مدرن و مینیمال


انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته