دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1401 - 17:42
رویداد «عصر امید»/ ۱۶۷

توافق یک‌هزار میلیارد تومانی مرکز تحقیقات انرژی‌های نو با فولاد مبارکه

رئیس مرکز تحقیقاتی انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از توافق یک‌هزار میلیارد تومانی این مرکز با فولاد مبارکه اصفهان در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی خبر داد.
کد خبر : 661626
مهدی نکیسا

مهدی نکیسا در حاشیه برگزاری نمایشگاه رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی که در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی فعالیت می‌کنند، کنسرسیومی تشکیل داده‌اند که این کنسرسیوم یک دبیرخانه دارد و دلیل تشکیل این کنسرسیوم هم‌افزایی علمی، تحقیقاتی و جلوگیری از موازی‌کاری است.


وی اضافه کرد: مراکز تحقیقاتی تقریباً فعالیت‌های مشابه انجام می‌دهند و برای هم‌افزایی بیشتر باید موازی‌کاری را کنار بگذاریم.




بیشتر بخوانید:


آفت‌کشی برای نجات‌ محصولات کشاورزی


بهینه‌سازی جوانه‌زنی و باززایی گیاه «ثعلب» با فناوری کشت‌بافت


ایده‌ای برای افزایش بازدهی و کاهش نیروی انسانی دانشگاه‌ها




رئیس مرکز تحقیقاتی انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر عنوان کرد: این مرکز در حوزه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و انرژی باد، انرژی امواج دریا و انرژی خورشید که موضوع پیل‌های سوختی است فعالیت می‌کند و در این راستا پروژه‌هایی مشترکی انجام می‌دهیم و از امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر برای انجام پروژه‌های ملی استفاده می‌کنیم.


نکیسا با اشاره به قرارداد یک‌هزار میلیارد تومانی مرکز تحقیقاتی انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با کارخانه فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: این طرح ملی است و درباره بهینه‌سازی مصرف انرژی و انرژی‌های نو کاربرد دارد و در این زمینه پرپوزال(طرح) را به دبیرخانه فولاد مبارکه اصفهان ارسال کردیم و منتظر پاسخ هستیم.


وی در پاسخ به این سؤال که این پروژه چه زمانی به نتیجه می‌رسد؟ تبیین کرد: مشخص نیست، چراکه شرکت‌های مختلفی کار می‌کنند و ما نیز از طرف دانشگاه پروپوزال دادیم.


رئیس مرکز تحقیقاتی انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر درباره اینکه در صورتی که این پروژه به نتیجه برسد چه دستاوردهایی برای دانشگاه آزاد اسلامی خواهد داشت؟ گفت: این پروژه عقبه بسیار قوی برای دانشگاه خواهد بود و می‌تواند نیروها و ظرفیت‌های دانشگاه را فعال کند.


نکیسا تشریح کرد: کارگاه‌ها و اعضای هیئت علمی متخصص در حوزه انرژی‌های نو می‌توانند در مرکز تحقیقاتی انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر مشغول شوند و از ظرفیت جامع، کلی و عملیاتی دانشگاه و مراکز تحقیقاتی در رشته‌های مرتبط مانند برق، مکانیک، عمران و ... استفاده کنند.


وی با بیان اینکه رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» در معرفی هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مفید خواهد بود، ادامه داد: گام دوم به معنی شروعی بر گام ۴۰ ساله دوم دانشگاه آزاد اسلامی است که می‌تواند به کشور کمک کند.


رئیس مرکز تحقیقاتی انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم تبدیل به دانشگاه کارآفرین شده و تلاش می‌کند با کارآفرینی، دانش‌بنیان و تولید را در کشور رواج دهد.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.


رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از امروز هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و ... عرضه می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته