دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1394 - 12:26
رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت‌وگو با آنا:

خواسته پاروزنان آب‌های آرام منطقی نیست/ بانوان رویینگ‌سوار شانس بیشتری برای کسب سهمیه المپیک دارند

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: طبق قواعد و قوانین ورزشی هیچ ورزشکاری نمی‌تواند در انتخاب کادر فنی دخالت کند، مگر اینکه جز ورزشکاران نخبه یک رشته ورزشی باشد.
کد خبر : 65613

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم‌های اسلالوم و رویینگ بانوان ایران در حال حاضر در اردوی یک ماهه فرانسه و هلند به سر می‌برند تا با آمادگی بیشتر در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کنند. از نظر رییس فدراسیون قایقرانی، ورزشکاران بانوی تیم ملی، شانس زیادی را برای کسب سهمیه المپیک دارند. غلامرضا امینی رییس فدراسیون قایقرانی، پاسخگو سوالات ما بوده است.


*وضعیت قایقرانی تیم ملی بانوان به چه صورت است؟


-خوشبختانه به دلیل عدم محدودیت برای بانوان در رشته قایقرانی، استقبال خوبی از این رشته ورزشی از سوی بانوان ورزشکار صورت گرفته‌ است و این دلیل باعث شد تا بانوان قایقران تیم ملی، نتایج خوبی را در میادین آسیایی و جهانی کسب کنند.


*نتایج خوب قایقرانان بانوان تیم ملی در کدام مسابقات به دست آمده است؟


-در مسابقات آسیایی اینچئون، تیم ملی بانوان ایران موفق شد در رشته‌های اسلالوم، رووینگ و آب‌های آرام 4 مدال کسب کند که از مجموع 9 مدال کسب شده توسط بانوان ورزشکار در رقابت‌های اینچئون، 4 مدال توسط قایقرانان به دست آمد.


*در حال حاضر تیم‌های قایقرانی تیم ملی در چه مرحله اردویی به سر می‌برند؟


-برای آمادگی بالای تیم‌های قایقرانی بانوان ایران، سه تیم رویینگ و اسلالوم و آب‌های آرام را به اردوهای تدارکاتی فرستادیم و همه ورزشکاران در وضعیت خوبی به سر می‌برند.


*تیم رویینگ در چه اردویی به سر می‌برد؟


-تیم رویینگ بانوان ایران بعد از اردوی چند روزه در کیش، برای برپایی اردوی یک ماهه راهی کشور هلند شد. حدود 7 روز از اعزام این تیم به کشور هلند می‌گذرد و این تیم در اواسط اسفند ماه به ایران برمی‌گردد و خودشان را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک که در چین برگزار می‌شود خود را آماده می‌کند.


*شرایط تیم اسلالوم به چه صورت است؟


-بعد از کسب یک مدال در رشته اسلالوم در مسابقات آسیایی اینچئون، امیدواری به این تیم جهت کسب سهمیه المپیک بیشتر شده‌ است. به همین دلیل فدراسیون اردوی یک ماهه در فرانسه برای این تیم درنظر گرفت و قایقرانان بانوان تیم اسلالوم هم، هم اکنون در اردوی فرانسه به سر‌می‌برند.


*چرا دو تیم اسلالوم و رویینگ را برای برپایی اردو به دو کشور مختلف اعزام کردید؟


-شرایط تمرینی پیست برای رشته اسلالوم با رویینگ متفاوت است. رشته اسلالوم نیاز به پیست خاصی دارد که هلند در این رشته فاقد پیست مناسب است، اما پیست‌های خوبی برای رشته رویینگ دارد. به همین دلیل تیم اسلالوم را به علت شرایط خوب فرانسه از نظر پیست به این کشور اعزام کردیم و رویینگی‌ها را به اردوی هلند فرستادیم.


*از وضعیت تیم آب‌های آرام که جدیدا چند تن از ورزشکاران این تیم حاشیه‌هایی را بوجود آوردند توضیح دهید؟


-طبق برنامه ریزی فدراسیون، تیم آب‌های آرام برای مسابقات 2018 جاکارتا اندونزی آماده می‌شود. فدراسیون قایقرانی دو سال زودتر اردوهای تیم ملی آب‌های آرام را برای مسابقات جهانی آغاز کرده است و به همین دلیل برای اولین بار در زمستان اردوی تدارکاتی را با دعوت از 28 نفر از ورزشکاران این رشته در ورزشگاه آزادی آغاز کرده است.


*علت قهر چند نفر از ورزشکاران رشته آبهای آرام از اردوی تیم ملی چه بود؟


-از بین 28 نفری که کادر فنی تیم ملی آبهای آرام انتخاب کرده است، چند ورزشکار که از اهمیت بالایی برای ما برخوردار هستند و صاحب عنوان هستند به دلیل مشکلاتی که با کادر فنی داشتند از تیم ملی قهر کردند. این ورزشکاران دلایل خاص خودشان را دارند و باید به حرف‌های آنها گوش کنیم و بعد در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.


*دلایل مطرح شده از سوی این ورزشکاران چیست؟


-این چند نفر اعتقاد دارند که کادر فنی تیم ملی باید با نظر آنها انتخاب شود چرا که از عملکرد خانم سیما عروجی ناراضی هستند.


*نظر فدراسیون در مورد دلایل این ورزشکاران چیست؟


-طبق قواعد و قوانین ورزشی هیچ ورزشکاری نمی‌تواند در انتخاب کادر فنی دخالت کند، مگر اینکه جز ورزشکاران نخبه یک رشته ورزشی باشد. از نظر من، ادعاهای این ورزشکاران بی دلیل است و انتخاب کادر فنی تیم ملی بر عهده فدراسیون قایقرانی است.


*مگر سرمربی تیم ملی آبهای آرام از نظر فنی مشکل دارد؟


-خانم سیما عروجی که هم اکنون به عنوان سرمربی تیم ملی مشغول است، جز عنوان‌داران این رشته در آسیا محسوب می‌شود. یک مربی جوان و آینده دار که واقعا کمک زیادی به تیم انجام داده‌ است. نکته مهم دیگر این است که همانطور که فدراسیون وظیفه دارد ورزشکاران را برای مسابقات بین المللی آماده کند، همانطور هم وظیفه دارد تا مربیان جوان و آینده دار را برای سال‌های آینده رشته قایقرانی تربیت کند. خانم عروجی هم یکی از مربیان جوان و آینده دار قایقرانی ایران هستند که در سال‌های آینده می‌توانند کمک زیادی به ورزشکاران این رشته بکنند.


*در رشته آب‌های آرام به جز خانم عروجی مربیان دیگری هم حضور دارند که بتوانند به تیم ملی کمک کنند؟


-چند مربی جوان دیگر هم در رشته آب‌های آرام فعالیت می‌کنند و ما هم از آنها برای حضور در تیم ملی درخواست کردیم، اما این مربیان به دلیل مشکلات شخصی نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند.


*وضعیت بانوان قایقرانی که از اردوهای تیم ملی قهر کردند چه زمانی مشخص می‌شود؟


-من با این ورزشکاران صحبت کردم و قرار است تا در 10 روز آینده جلسه‌ای با این چند نفر داشته باشیم. در این مورد جای هیچ نگرانی نیست و به طور حتم بعد از جلسه، این عزیزان به اردوهای تیم ملی برمی‌گردند.


*شانس کسب چند سهمیه المپیک را در قسمت بانوان در مسابقات پیش رو داریم؟


-در حال حاضر خانم شهلا بهروزی در مسابقات جهانی ایتالیا موفق شد تا کسب سهمیه پارالمپیک را به دست آورد، اما در رشته رویینگ شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک داریم. در رشته اسلالوم هم شانس داریم، اما نباید به اندازه رشته رویینگ از اسلالوم توقع داشته باشیم.


*وضعیت آمادگی ورزشکاران دو رشته اسلالوم و رویینگ با یکدیگر فرق می‌کند؟


-رشته اسلالوم جز رشته‌های تازه در بین بانوان قایقران ایران است و رویینگ سابقه بیشتری در ایران دارد. ضمن اینکه رشته اسلالوم وضعیت سخت‌تری را نسبت به رشته رویینگ دارد و از این نظر شانس کمتری را نسبت به رشته رویینگ برای کسب سهمیه المپیک داریم. البته در رشته اسلالوم حساب ویژه‌ای روی خانم سونیا گماری بازی کردیم، چون یکی از ورزشکاران خوب این رشته محسوب می‌شود و با توجه به مدالی که در اینچئون کسب کرد امیدمان را برای کسب سهمیه المپیک در رشته اسلالوم زیاد کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته