دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1401 - 13:43
خیرالدین در گفت‌وگو با آنا:

تولید شرکت‌های دانش‌بنیان باید مبتنی‌ بر نیاز و دانش باشد

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به شعار سال، سال ۱۴۰۱ باید نیازها شناسایی شود و تولید شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی‌بر نیاز و دانش باشد.
کد خبر : 652179
خیرالدین



علی خیرالدین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا در پاسخ به این پرسش که وزارت علوم در سال پیشرو چه اهدافی دارد، بیان کرد: امسال سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین است و ما باید کاری کنیم حرف اول مملکت بر اساس شعار سال باشد و تولیدی را جلو ببریم که مبتنی‌بر نیاز و دانش باشد. نیازها باید شناسایی شود و تولید را بر اساس آن پیش ببریم. سال گذشته نیز سال بسیار خوبی بود. فعالیت‌های بسیاری در وزارت علوم و معاونت فناوری و نوآوری انجام شده است.


وی افزود: پارک پردیس، پیش‌زمینه پارک‌های علم و فناوری است. رشد و توسعه حوزه فناوری در وزارت علوم مبتنی‌بر آمایش فناوری است. تمام پارک‌های علم و فناوری دارای مجوز تاسیسات هستند. شهرک علمی تحقیقاتی تنها شهرکی است که از شورای انقلاب فرهنگی مجوز دارد.


معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم مطرح کرد: دیروز با دانشگاه پیام‌نور جلسه داشتیم. ما با آن‌ها به توافق رسیدیم و قرار بر این شد به استان‌ها و شهرهایی که رشد خوبی در فناوری دارند مراکز رشد بدهیم؛ بنابراین در صورت ایجاد مراکز رشد بستر بسیار خوبی فراهم می‌شود، زیرا پیام نور تقریبا یکصد میلیون و ۳۰۰ هزار مربع فضا دارد و این فضای بسیار زیادی است و از آنجایی که پارک‌های علم و فناوری فضا ندارند باید از این پتانسیل به‌خوبی استفاده کنیم.


انتهای پیام/۳۰۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته