دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان سما خبر داد؛

برپایی «کرسی‌های تلاوت» در مدارس سازمان سما

حجت‌الاسلام معتمدی با اعلام خبر برگزاری کرسی‌های تلاوت مجلسی قرآن در مدارس سما گفت: ماه مبارک رمضان به‌عنوان بهار قرآن، فرصت مناسبی برای انس بیشتر با قرآن است.
کد خبر : 651168
حجت‌السلام سیدوحید معتمدی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سازمان سما، حجت‌السلام سیدوحید معتمدی، معاون فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی این سازمان خاطرنشان کرد: یکی از وجوه قرآن، تلاوت‌ها و قرائت‌هایی است که با صوت خوش و آهنگین خوانده می‌شود. در روایات آمده است: قَالَ النَّبِیُّ ص لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ حِلْیَةٌ وَ حِلْیَةُ الْقرآن الصَّوْتُ الْحَسَنُ. هر چیزی زینتی دارد و زینت قرآن، صوت خوش است. برای اینکه ما بتوانیم از صدای روح‌انگیز تلاوت قرآن برای رفتن به سمت انس با این کتاب آسمانی بهره ببریم، طرح «کرسی‌های تلاوت» مطرح شد.


وی در رابطه با این طرح گفت: بر اساس این طرح مقرر شد در همه استان‌ها، قاری ممتاز انتخاب شود و در جمع دانش‌آموزان سمایی تلاوت مجلسی صورت گیرد، این‌کار علاوه‌بر ایجاد انس و الفت میان دانش‌آموزان با قرآن، صدای خوش و نغمات روح و جان آن‌ها را نیز جلا می‌دهد.


حجت‌السلام معتمدی بیان کرد: خوشبختانه با حضوری شدن مدارس و هم‌زمانی آن با شروع ماه مبارک رمضان، تلاوت‌ها به‌صورت حضوری در یک مدرسه انجام می‌شود و سایر مدارس استان به‌صورت مجازی در این محفل نورانی شرکت می‌کنند.


معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان سما با تاکید بر اهمیت الگوسازی درست برای نسل کودک و نوجوان، عنوان کرد: یکی از وجوه مهم این طرح، الگوسازی برای دانش‌آموزان است؛ ازاین‌رو قاریان قبل از تلاوتشان درخصوص سبک زندگی، موفقیت‌ها و راه‌های ورود به مسیر تلاوت قرآن برای دانش‌آموزان صحبت می‌کنند. به‌همین دلیل تاکید شده است که از قاریان محبوب، ممتاز و موفق هر استان دعوت شود.


این مقام مسئول با اشاره به ضرورت آشنایی با دستگاه‌های موسیقایی تلاوت قرآن، بیان کرد: دستگاه‌های نغمه‌ای و موسیقایی که برای قرآن استفاده می‌شود ویژه و متفاوت است. همانطور که اخیرا مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز اشاره داشته‌اند دراین زمینه باید آموزش‌های لازم صورت گیرد. با همکاری و مساعدت صمیمانه حجت‌الاسلام محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی که چهره‌ای قرآنی و دغدغه‌مند در این زمینه هستند، تفسیر آیات تلاوت شده را بر عهده دارند.


وی درخصوص میزان استقبال دانش‌آموزان از این طرح گفت: در پایان ماه مبارک رمضان، جلسه اختتامیه‌ای با حضور مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما در جوار بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به‌صورت سراسری برگزار خواهد شود. با توجه به اختیاری بودن شرکت دانش‌آموزان در جلسات کرسی تلاوت، طبق گزارش‌های ارسالی مدارس میزان استقبال دانش‌آموزان از این طرح در سطح مطلوبی است.


معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان سما در خاتمه از زحمات دبیرخانه دائمی قرآن سما در مشهد مقدس و کبیری، رئیس اداره قرآن و عترت سازمان که با هم‌فکری و همراهی این عزیزان این محافل انس با قرآن برپا شده است، قدردانی کرد.


گفتنی است، این طرح در راستای یکی از مصوبات شورای سیاست‌گذاری فرهنگی هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شده است.


انتهای پیام/۱۰۴/



انتهای پیام/

برچسب ها: ماه رمضان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته