دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرهادی هفشجانی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

شهیدی که روز خاکسپاری با تاریخ عقدش مصادف شد/ روایت همسر محمد از نحوه شهادتش توسط داعش

همسر شهید والامقام محمد نصیری هفشجانی گفت: جنگی که از جنگ تن به تن خطرناک‌تر است، جنگ روانی است. زن در خانواده نقش اصلی دارد و امروزه دشمن تمام توانش را برای گمراهی زن در خانواده گذاشته است.
کد خبر : 647866
نرگس فرهادی هفشجانی همسر شهید محمد نصیری هفشجانی



نرگس فرهادی هفشجانی به‌مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در شهرکرد با بیان مختصری از زندگینامه شهید محمد نصیری هفشجانی اظهار کرد: این شهید در سال ۱۳۶۲ به دنیا آمد؛ کودکی خود را در خانواده‌ای متوسط گذراند، علاقه بسیار زیادی به ائمه و مراسم داشت و در روز جمعه ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۲ به شهادت رسید.(بیشتر بخوانید)


وی افزود: ۲۷ آذر ۱۳۸۷ با محمد نصیری هفشجانی عقد و تیر ۱۳۸۹ ازدواج کردیم که حاصل این ازدواج یک دختر به نام نازنین جان است.


همسر شهید والامقام محمد نصیری هفشجانی در بیان خصوصیات اخلاقی این شهید متذکر شد: پدر و مادر را بسیار تکریم می‌کرد، احترام بزرگ‌ترهای فامیل را بسیار داشت، حتی جلوی کودکان هم بلند می‌شد. به ائمه اطهار بسیار علاقه و ارادت داشت؛ به‌طوری که یک ماه قبل از شهادتش راهی کربلا شد و در همان سفر برای خود کفن متبرک‌شده به ضریح امام حسین(ع) آورد.


فرهادی هفشجانی در پاسخ به این پرسش که در نبود همسرتان چگونه مشکلات را حل می‌کنید؟ عنوان کرد: به دلیل اینکه فقط سه سال از ازدواج ما گذشته بود و نازنین جان هم فقط ۱۸ ماه داشتند، ضربه سنگینی از لحاظ روحی و روانی به کل خانواده وارد شد، ولی با توکل به خدا و پشتیبانی خانواده‌ام توانستم پس از شهادت همسرم درس بخوانم و مدرک کارشناسی بگیرم که اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد کامپیوتر دانشگاه آزاد شهرکرد هستم. هدف اصلی من از درس خواندن این بود که بتوانم برای نازنین جان مانند پدرش افتخارآفرین باشم. در کنار درسم وظیفه مادری را فراموش نکردم و برای این که نازنین جان در هیچ زمینه‌ای احساس کمبود نداشته باشد، همه تلاشم را کردم.


وی در پاسخ به این سؤال که چه‌قدر برای تربیت فرزندتان وقت می‌گذارید؟ متذکر شد: همان‌طور که قبلاً اشاره کردم، نازنین جان همه زندگی من است و اگر ایشان نبودند هیچ انگیزه‌ای برای ادامه زندگی نداشتم؛ بنابراین تمام تلاشم را برای گذراندن وقت در کنار دخترم می‌کنم.


دانشجوی کارشناسی ارشد کامپیوتر دانشگاه آزاد شهرکرد درباره نقش همسران شهدا در پاسداری از خون شهدا یادآور شد: به‌نظرم همسران شهدا نیمه پنهان ماه هستند که بسیار ازخودگذشتگی می‌کنند؛ اما جایی دیده نمی‌شوند. تربیت فرزندان و یادگاری‌های شهدا بسیار کار دشواری است که این وظیفه مهم بر دوش همسران شهداست که خدا را شکر تا به امروز هر کجا پا می‌گذاریم از موفقیت‌ها و افتخارآفرینی فرزندان شهدا گفته می‌شود. همسران شهدا مردانه پای زندگی و فرزندان خود ایستاده‌اند که قابل قدردانی است.


فرهادی هفشجانی درباره نحوه شهادت محمد نصیری هفشجانی و نحوه اطلاعش از شهادت وی گفت: شهید محمد نصیری حدود ۱۰ ماه در عراق مشغول به کار بود که روز جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ وقتی با لب تشنه و خستگی ناشی از کار به سمت خوابگاه بازمی‌گشت، داعش جلوی ماشین‌های آنها را می‌گیرد و همه را به گلوله می‌بندد که گلوله به شکم شهید نصیری اصابت می‌کند و ایشان به فیض شهادت می‌رسد. ما از روز جمعه تا سه‌شنبه اطلاعی نداشتیم، البته خانواده من اطلاع داشتند؛ ولی می‌دانستند من تا محمد را نبینم، آرام نمی‌شوم؛ بنابراین برادرانم پیگیر انتقال شهدا به ایران بودند تا روز سه‌شنبه امام جمعه شهر خبر شهادت را به ما دادند.


وی اضافه کرد: شب همان روز با اصرار برادرم، رفتیم و شهید را برای بار آخر ملاقات کردیم و کفنی که از کربلا آورده بود، برایش بردیم. روز چهارشنبه یعنی ۲۷ آذر ۱۳۹۲ روز خاکسپاری هم مصادف با سالگرد عقدمان بود.


همسر شهید والامقام محمد نصیری هفشجانی در پیامش برای دانشگاهیان اظهار کرد: همیشه پیرو رهبری و ولایت فقیه باشند، شاید جنگ تن به تن تمام شده است، ولی جنگی که خطرناک‌تر است، جنگ روانی است. زن در خانواده نقش اصلی دارد و امروزه دشمن تمام توانش را برای گمراهی زن در خانواده گذاشته است. اگر زن در خانواده دچار انحراف شود، کل خانواده و بالطبع کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته