دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1400 - 17:03
معاون فنی و آماری سازمان سنجش در گفت‌وگو با آنا:

شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی نمی‌تواند در شیوه برگزاری آزمون‌ها دخالت کند

معاون فنی و آماری سازمان سنجش با اشاره به اینکه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی نمی‌تواند در شیوه برگزاری آزمون‌ها دخالت کند، گفت: این شورا تنها می‌تواند در رابطه با ضریب درس‌ها و موضوعاتی از این قبیل تغییراتی ایجاد کند.
کد خبر : 645413
جمالی

احسان جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تغییرات کنکور ارشد و دکتری گفت: در خصوص این آزمون‌ها شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد. این شورا در راستای قانون پذیرش سال ۹۶ مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و تنها در حیطه‌هایی اجازه ورود دارد که قانون اجازه داده باشد.


وی افزود: در این قانون در رابطه با چگونگی برگزاری آزمون متمرکز کارشناسی ارشد، بندهای تعیین شده و اقداماتی که باید صورت گیرد حدود وظایف مشخص شده است. برای دوره دکتری نیز دو بخش در نظر گرفته شده؛ بخش اول مربوط به آزمونی است که سازمان سنجش برگزار می‌کند و بخش دیگر نمره‌ای است که به مصاحبه دانشگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.


معاون فنی و آماری سازمان سنجش با اشاره به اینکه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی نمی‌تواند خارج از قانون مصوب چیزی تصویب کند، بیان کرد: وظایف این شورا مشخص است بنابراین تنها می‌تواند در رابطه با ضریب درس‌ها و موضوعاتی از این قبیل تغییراتی ایجاد کند اما به‌طور اساسی نمی‌تواند در شیوه برگزاری آزمون‌ها دخالتی داشته باشد.


انتهای پیام/۱۰۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته