ارتقای کیفیت خدمات پستی با فناوریهای هوشمند
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با شیوع کرونا، اقابل مردمی به خدمات پستی بیشتر شد و دوباره این صنعت به سمت رونق کسب و کار خود حرکت کرد اما این اتفاق در کنار خود به توسعه استفاده از فناوریهای هوشمند و نوظهوری نیاز داشت تا بتواند خدمات را با کیفیت و سرعت بالاتری به جامعه عرض کند. کارشناسان معتقدند که بیماری کرونا، اهمیت تجارت الکترونیک را به مردم جهان گوشزد و شبکههای پستی را به عنوان اصلیترین حلقه در این مسیر معرفی کرد.
«پویش در خانه بمانیم» رونقی شد برای صنعت پستی کشور و افزایش تعداد مرسولات پستی را به همراه داشت. این صنعت قدیمی و با سابقه نیز برای پاسخگویی به نیازهای مردم و انجام باکیفیت و سریع خدمات، به ارتقای ظرفیت شبکه پستی و هوشمندسازی آن به عنوان یک ضرورت نگاه کرد. این کار با همکاری ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری با شتاب بیشتری پیش رفت و با برگزاری رویدادهای آنلاین مشترک، به بروز تحولات نوآورانهای در این زمینه منجر شد.
یکی از این اتفاقات، افتتاح بزرگترین مرکز مکانیزه هوشمند پستی است که مدت زمان تجزیه، آمادهسازی و رهسپاری مرسولات پستی را کاهش داده است. هوشمندسازی وسایل نقیله نیز میتواند در این مسیر یاریگر مدیران باشد. اگر همه این موارد در کنار هم قرار گیرد قطعا اتفاقات خوب و اثرگذاری را در این حوزه شاهد خواهیم بود. در این میان سهم فناوریهای دیجیتال و هوشمندسازی بسیار زیاد است و باید با استفاده از توانمندی و ظرفیت شرکتهای دانشبنیان به این کار سرعت و کیفیت بیشتری داد.
انتهای پیام/۴۰۲۱
انتهای پیام/