دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هم‌زمان با دهه مبارک فجر انقلاب؛

نخستین نیک‌کده آموزشی و پژوهشی کشور گشایش یافت

نخستین نیک‌کده آموزشی و پژوهشی کشور با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پردیس لردگان و مسئولان شهرستان لردگان در این پردیس دانشگاهی گشایش یافت.
کد خبر : 640587
نیک کده



ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در مراسم گشایش نیک‌کده دانشگاه آزاد اسلامی پردیس لردگان گفت: وقتی سیر تاریخی شکل‌گیری دانشگاه‌ها به پژوهشگاه‌ها و اندیشگاه‌ها را بررسی کنیم، تغییرات زمانی که شکل گرفتند که می‌توانستند صرفاً موضوعات آموزشی را به جامعه ارائه بدهند، بعد متوجه شدند که جای انجام پژوهش‌ها به‌شدت خالی است و تصمیم گرفتند پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را در کنار دانشگاه‌ها ایجاد کنند.




بیشتر بخوانید:


تشکیل اندیشکده‌های تخصصی در دانشگاه‌ها اولویت‌بندی شود




وی اظهار کرد: در پژوهشگاه‌ها با وجود اینکه مکان خوبی برای فعالیت‌های پژوهشی بود یک ایرادی که در کار آن بود اینکه غالباً کارهای کمی انجام می‌دادند و موضوعات مربوط به جامعه را در همه حوزه‌های کشاورزی، دامپزشکی، صنعت و معدن و کامپیوتر به‌صورت جزیره‌ای مورد بررسی قرار می‌دادند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پژوهشگران بعدها متوجه شدند که مسئله اصلی، موضوعاتی هستند که پیچیده و دارای ارتباطات تنگاتنگ با همدیگر است و موضوع مربوط به علم پزشکی و موضوعات اقتصادی، موضوعات اجتماعی و موضوعات امنیتی و سیاسی هم در داخلش هست، بنابراین پرداختن به موضوعات پیچیده پژوهشی مستلزم این بود که نوع نگاه به روش‌های تحقیق متفاوت شود.


نخستین نیک‌کده آموزشی و پژوهشی کشور گشایش یافت


رحیمی یادآور شد: صاحبان پژوهش از تک‌بعدی نگاه کردن در پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها فاصله گرفتند و اندیشگاه و اندیشکده‌ها را ایجاد کردند که در اندیشکده و اندیشگاه‌ها موضوعات پژوهشی بیشتر به‌صورت ترکیبی مورد بررسی قرار می‌گرفت.


وی بیان کرد: ایده‌پردازی و طرح نیک‌کده آموزشی، پژوهشی نخستین‌بار توسط بیژن خلیل‌مقدم عضو هیئت‌علمی مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ارائه شد و این ساختار یک ساختار نوآورانه است.


این استاد دانشگاه افزود: در نیک‌کده، صاحبان ایده در حوزه‌های آموزش و پژوهش و فرهنگ می‌توانند خدمات داوطلبانه و خیرخواهانه خود را به جامعه و صنعت ارائه دهند.


وی با اشاره به اینکه نیک‌کده در سه بخش نیک‌سرای آموزشی، نیک‌سرای پژوهشی و نیک‌سرای فرهنگی فعالیت دارد، توضیح داد: نیک‌اندیشان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کسانی هستند که آگاهی و اطلاعات علمی به‌روز و کاربردی دارند و دارای فن بیان و فن انتقال مفاهیم خوبی هستند و می‌توانند با علم نافذی که دارند؛ یک فرد یا یک سازمان یا یک جامعه را به سمت بهبودی هدایت کنند.


نخستین نیک‌کده آموزشی و پژوهشی کشور گشایش یافت


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
رضا حسین پور آقائی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
۰
با سلام و احترام
بسیار پروژه خرسندی هست و انشاء الله که در تمام زمینه ها شاهد پیشرفت و موفقیت باشید
هلدینگ شایسته