دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1394 - 15:14
در گفت‌وگو با آنا

رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‎برداری: مصدومیت محمدپور، نادر است/ بهداد را در زمان مناسب آماده می‌کنیم

رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری گفت: باتوجه به اینکه مصدومیت سعید محمدپور یک مصدومیت نادر در جهان محسوب می شود هنوز تصمیم نگرفتیم که او در ایران جراحی شود یا خارج از کشور.
کد خبر : 63555

داود باقری رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری در خصوص پیگیری مراحل درمانی سعید محمد پور به خبرنگار ورزشی آنا گفت:« متاسفانه آسیب دیدگی محمدپور بسیار نادر است و ربات آرنج دست از سه طرف پارگی دارد و به طور حتم با این شرایط عمل بسیار سختی در پیش رو دارد.»


وی در پاسخ به اینکه محمدپور بهتر است در ایران عمل کند یا خارج از کشور، عنوان کرد: «با توجه به آسیبی که این وزنه‌بردار دیده است و یک مصدومیت نادر در جهان محسوب می شود هنوز تصمیم نگرفتیم که او در ایران جراحی شود. در واقع مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی به دنبال این هستند که با بهترین متخصصان دنیا درباره آسیب دیدگی محمدپور صحبت کنند وبعد از آن درباره ادامه روند درمانی محمدپور اظهارنظر کنند. به همین منظور هفته آینده با متخصصین مطرح جهان در مورد وضعیت محمدپور صحبت خواهند کرد.»


رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری همچنین در مورد هزینه جراحی این وزنه بردار خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی متولی این امر هستند بنابراین همه هزینه های درمانی این وزنه بردار از طریق این فدراسیون پرداخت می شود.»


وی همچنین درخصوص بازگشت محمدپور به دنیای وزنه برداری اظهار کرد: «با توجه به اینکه شدت آسیب دیدگی بسیار بالاست و یکی از بدشانسی های ما هم این است که این مصدومیت در جهان نادر بوده بنابراین تنها نگرانی این است که بعد از عمل جراحی محدودیت حرکتی برای مفصل به وجود نیاید. اگر بعد از عمل حراجی آرنج و فصل ها دچار محدودیت حرکتی نشوند محمدپور باز هم می تواند وزنه بزند.»


باقری همچنین در مورد نگرانی های حسین توکلی برای وضعیت بهداد سلیمی گفت: «نگرانی‌های حسین توکلی از بعد فنی بوده است و باید به او حق بدهیم که از این بابت نگران باشد چرا که تا المپیک زمان کمی باقی نمانده است. توکلی هم به عنوان مربی تیم باید زمان کافی برای تمرین دادن داشته باشد اما از نظر پزشکی وضعیت به خوبی پیش می رود و ما تلاشمان این است که بهداد سلیمی را در زمان مناسب آماده کنیم. در واقع ما باید هم سلامتی بهداد را در نظر بگیریم و هم اینکه زمان کافی برای تمرینات کادر فنی داشته باشند.»


رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری تاکید کرد: «در حال حاضر بهداد هر روز در حال فیزیوتراپی و کار درمانی است. هم‌اکنون تمرینات بدنسازی بالاتنه را انجام می دهد. البته این تمرینات شامل تقویت عضلات پایین تنه هم می شود. همچنین برای تقویت شرایط روحی بهداد و برای اینکه اصول و فنون را فراموش نکند هر روز در تمرینات حضور دارد و از نزدیک عملکرد وزنه برداران را مشاهده می کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته