دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1394 - 16:32
جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برگزار شد

دکتر میرزاده: به خودکفایی آموزش عالی مانند بخش صنعت توجه کنیم

جلسه هیات امنای استان خوزستان صبح امروز با ریاست دکتر حمید میرزاده و حضور اعضا برگزار شد.
کد خبر : 63368

به گزارش خبرگزاری آنا دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: «طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات امناها باید برنامه و بودجه سنواتی دانشگاه‌ها را به تصویب برسانند. در همین راستا هدف از برگزاری این جلسات، بررسی و تصویب بودجه سال 95 و گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها است».


او یکی از وظایف دانشگاه‌ها را پاسخ به نیاز اجتماعی افراد به امر تحصیل خواند و گفت: «دانشگاه‌های کشور تنها می‌توانند پاسخگوی حدود 30 درصد از تقاضای کارشناسی‌ارشد و 5 درصد از تقاضای مقطع دکتری باشند».


رییس دانشگاه آزاداسلامی افزود: «توسعه تحصیلات تکمیلی همچنان جزو سیاست‌های اصلی ماست. در کنار آن، افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه، اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی ، اتمام طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام، راه‌اندازی کامل طرح ساها که در واقع یک آزمایشگاه بزرگ ملی است، از دیگر اهداف و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی است».


رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد در آموزش عالی نیز همانند صنعت، باید به خودکفایی توجه کرد و گفت: «وظایف دانشگاه‌ها ایجاد اشتغال نیست، بلکه توجه و پاسخگویی به نیاز اجتماعی جوانان برای ادامه تحصیل است. با فراهم آوردن امکان تحصیل علاقه‌مندان، می‌توان مانع خروج ارز و تحصیل جوانان در کشورهای دیگر شد و هیچ مجوز قانونی وجود ندارد که از ادامه تحصیل مشتاقان تحصیلات عالی جلوگیری شود».


او تاکید کرد وظیفه ذاتی دانشگاه ایجاد اشتغال نیست و ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه خود می‌داند برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه‌ریزی کند. در این زمینه اجرای طرح شفا و تاسیس مراکز رشد در واحدها زمینه‌ساز اشتغال فارغ‌التحصیلان است».


میرزاده گفت: «در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در کل کشور یک به 69 و در دانشگاه آزاد اسلامی یک به 48 است و از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی رسیدن به نسبت یک به 27 است».


دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اسلامی است


او دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی اسلامی خواند و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد آقای هاشمی رفسنجانی و با حمایت امام خمینی و مقام معظم رهبری تاسیس شده است. بنابراین این دانشگاه به اسلام و توسعه فرهنگی اسلامی- دینی توجه و جدیت بیشتری دارد».


رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و افزود: «برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید توجه بیشتری به برگزاری این کرسی‌ها داشته باشند. اما متاسفانه استقبال چندانی از برگزاری این کرسی‌ها نشده و شاید ریشه آن عدم اعتماد استادان و دانشجویان به تبعات بعد از برگزاری این کرسی‌ها باشد».


انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر میرزاده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته