حاج قاسم اندیشهای قوی و مکتب بود
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از بندرگز، مجید محمدنژاد در نشست بصیرتی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز که با موضوع فاطمیه منشأ مکتب پروری و حماسه سازی برگزار شد، اظهار کرد: حاج قاسم شخص نبود؛ بلکه ایده، اندیشه قوی و بنیادی و مکتب بود. مکتبی که در ذیل مکتب عاشورا و مکتب فاطمی ظهور کرد و درخشید.
وی اساس و بنیان مکتب حاج قاسم را عشق به خالق و مخلوق، عشق به ولایت و عشق به وطن دانست و افزود: یکی دیگر از ویژگیهای بارز و شاخص مکتب حاج قاسم نفوذ وی در لایههای مختلف مردم بود نه یک قشر خاص؛ بلکه مربوط به همه بوده و فقط مربوط به سپاه، بسیج، نیروهای انقلابی نیست که این مهم در تشییع عظیم پیکر وی و با حضور قشرهای مختلف مردم اثبات شد. باید همه بکوشیم تا با انجام درست و دقیق وظایف محوله شرمنده شهدا و حاج قاسم نباشیم.(بیشتر بخوانید)
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز گفت: مکتب فاطمی باعث شکلگیری مکاتب دیگر ازجمله مکتب عاشورا و مکتب سلیمانی شد. یکی از بارزترین ویژگیهای حضرت زهرا(س) ولایت مداری ایشان بود. حضرت زهرا(س) همسر و مادر ولایت، نخستین شهید راه ولایت و نخستین کسی بود که در راه دفاع از حریم ولایت به مبارزه و دفاع پرداخت و حتی در این راه جان خویش و جنین ۶ ماهه خویش را داد. حضرت زهرا(س) برای دفاع از حریم ولایت چندین کار را انجام داد که نخستین کار سخنرانی و تبیین مسائل با تکیه بر ماجرای غصب فدک بود که در آن به حقانیت علی ابن ابیطالب(ع) و خودش و پدرش اشاره کرد.
محمدنژاد اضافه کرد: روش دیگر حضرت زهرا(س) آگاهی دادن و رشد دادن زنان مهاجر و انصار بود که وقتی زنان مدینه برای عیادت ایشان رفتند از سلامتی خودش چیزی نگفت و از سستعنصری و بیتفاوتی مردان آنان به اتفاقات حادث شده گله کرد که این کار باعث انقلابی در درون خانوادههای مهاجر و انصار شد. گریه سیاسی سومین روشی بود که با این کار اعتراض خویش را به شرایط موجود و غصب ولایت توسط حاکمان وقت نشان داد.
وی ادامه داد: ایشان با رفتن بر سر مزار شهدای احد و گریه و ناله و فغانی که میکردند ذهنها را به خودشان معطوف کردند و این گریه یک گریه سیاسی بود نه گریه برای مصیبت بر پدر بزرگوارشان؛ چراکه شخصیت مؤمن و دینی انسان و شخصی مانند ایشان برای از دست دادن اقوام و خویشاوندان صبورتر از آن است که اینگونه گریه و تضرع داشته باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز روش دیگر را سکوت سیاسی بیان کرد که صحبت نکردن با خلفای اول و دوم را بهعنوان روش مبارزاتی و نارضایتی از وضعیت موجود بیان داشته و نکته آخر را وصیت سیاسی حضرت مطرح کرد که وقتی ایشان به حضرت علی(ع) سفارش غسل شبانه، کفن کردن و دفن شبانه و نهایت حضور نیافتن برخی افراد خاص در تشییعجنازه خود داشتند و همچنان قبر مطهر ایشان مخفی است اعتراض خویش را بهعنوان پاره تن رسولالله(ص) به جامعه و وضع موجود نشان دادند.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/