دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1393 - 12:23
از «نسل سوم شرارتی‌های جوادیه» تا «یوزپلنگای اندرزگو»

در گروه‌های وایبری‌ها چه خبر است؟

یکی از کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک، که تجربه‌ای از حضور در گروه‌های مختلف وایبری را داشته است، طبقه‌بندی جالبی را درباره موضوعاتی که در این شبکه اجتماعی موبایلی مطرح می‌شود بیان کرده است.
کد خبر : 6326

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محمود باقری در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:


راستش من خیلی اهل وایبر نیستم ، از چندتا گروه رفقا و فامیل و همکاران آمدم بیرون و سرآخر هم پاکش کردم و خلاص. اما یک نکته جالب در گروه های وایبری ، شباهت زیاد مطالبشان بهم است. گویی کلهم نورٌ واحد. یعنی شما را در یک گروه اضافه کنند از مطالبش نمی توانید بفهمید این گروه "نسل سوم شرارتی های جوادیه " و " یوز پلنگای اندرزگو " است یا "پزشکان فوق تخصص لیگامون زانو" و "المپیادیهای سیلیکون وَلی" ، سرآخر هم می فهمید که وارد گروه "اعضای اتاق بازرگانی ایران و جزایر فارو" شده اید.


مطالب هم معمولا حول و حوش یکسری موضوع ثابت دور می زند که بر حسب ارسال کنندگان به دسته های ذیل تقسیم می شود:


1- آریاییان : آیا می دانید که تازیان به ما آموختند که «شاهنامه آخرش خوش است» و حال آنکه فردوسی در آخر شاهنامه از شکست ایرانیان سخن می‌گوید .....


2- چه گوآرا ها : کلیپ فقر با این جمله " لعنت به سرزمینی که اگزوز خاور گرمترین جای کودکانش باشد" البته چون وایبر فیس بوک نیست که طرف هر پشتک وارویی بزند و بخاطر خوف از پلیس فتا ، از دعوت به شورش و مرگ بر این و آن خبری نیست و تنها با استعانت از رفقای آریایی به "تفو بر تو ای چرخ گردون تفو" بسنده می شود.


3- مردان ونوسی زنان مریخی : اینها بعد دو گروه بالا ابله ترین موجودات وایبرند و معمولا کسانی هستند که زندگی را رسمی یا غیررسمی به فنا داده اند و شروع می کنند به ذکر یکسری حکایت بی مزه در مورد بی عرضگی و بی وفایی مردان یا حماقت زنان و کلی اندرز در باب پرهیز از ازدواج و کلا هرگونه ارتباط جنس مونث و مذکر .


4- دیدنیها :اینها گروهی است که به یاد یکشنبه شب ها می روند در رُل جلال مقامی و مدام کلیپهای محیر العقول می فرستند. غافل از اینکه ملت مردم ساده دهه 60 نیستند که کلی فیلم فیک بهشان بیاندازند و آن فیلمها بشود موضوع اصلی گفتگوی فردا در مدارس و اداره.


5- 18 + : اینها مثل اسرائیل عمل می کنند. اول شروع می کنند از جک و کلیپهای لایت تر و اگر فضا را مساعد ببینند حضور خودشان را مدام پررنگ تر می کنند تا یک روز می بینند که عرصه را از سایر رقبا گرفته و پیچ را به یک شهرنوی مجازی تبدیل کردند.


طبعا سایر دسته ها نظیر عشق داعش و سوتی گیران و اهل ترقص هم هستند که چون جزء اقلیت وایبری هستند و ما کمبود فضا داریم از ذکر کمالاتشان خودداری می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: فیس بوک وایبر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته