دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1400 - 11:00

چگونگی نوشتن رپورتاژ آگهی و تاثیری که بر کسب و کار شما می گذارد

مردم ساعات طولانی شبانه‌روز کار می‌کنند تا شرایط زندگی خود را بهبود بخشند و درآمد بیشتری کسب کنند؛ بنابراین در مورد تبلیغاتی که باید انجام دهند بسیار محتاط هستند.
کد خبر : 632381
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی برای کسب و کار خود بسیار مهم است. به اطرافت نگاه کن مردم ساعات طولانی شبانه روز کار می کنند تا شرایط زندگی خود را بهبود بخشند و درآمد بیشتری کسب کنند. خیلی از آنها به سختی پول به دست می آورند. بنابراین در مورد تبلیغاتی که باید به صورت روزانه انجام دهند تا مخاطب را به خود جلب کنند بسیار محتاط هستند. با دانستن نحوه نگارش یک رپورتاژ آگهی مناسب، می توانید در این زندگی پرمشغله روزانه توجه افراد زیادی را به کسب و کار خود جلب کنید. در ادامه می خواهیم نحوه نگارش یک رپورتاژ آگهی جامع و کامل را با شما به اشتراک بگذاریم. بسیار توجه کنید که محتوای رپورتاژ آگهی یک متن تبلیغاتی ساده و بی اهمیت نیست، بلکه متن فوق العاده مهمی است که هدف کسب و کار شما را به مخاطب و در قالب آموزش یا اطلاعات، منتقل می کند و مشتری با خدمات یا محصولات شما به خوبی آشنا می شود.


اگر می خواهید یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسید و آن را در وب سایت های خبری معتبر منتشر کنید، بهتر است در تولید محتوای رپورتاژ به اصول سئو محتوا بسیار توجه داشته باشید. رعایت چند نکته بسیار مهم در تهیه متن رپورتاژ آگهی می تواند شما را در کمترین زمان ممکن به نتایج مطلوب خود برساند.


اگر بخواهیم رپورتاژ خبری را به دسته بندی کنیم، باید بگوییم که به طور کلی این محتوای تبلیغاتی در سه دسته گزارش تصویری، گزارش ژورنالیستی و دفاعیه قرار می گیرد. هر کدام از اینها ساختار کلی منحصر به فردی دارند و دانستن نکات هر یک از انها می تواند شما را در مسیر درستی قرار دهد. اگر می خواهید رپورتاژ آگهی بنویسید و با اصول سئو آن آشنا شوید، بهتر است با ما همراه باشید. البته توصیه ما این است که قبل از هزینه برای رپورتاژ خبری، حتما آنالیز سئو سایتتان توسط سئوکارهای حرفه ای انجام شود تا رپورتاژ منتشر شده بتواند رتبه کلمات کلیدی شما در نتایج گوگل را هم بهبود بخشد.



رپورتاژ نویسی چه اصول و قواعدی دارد؟


از بیان هر دروغ کوچک و بزرگی در نگارش رپورتاژ خودداری کنید. در رپورتاژ آگهی شما باید یک تحلیل بی طرفانه داشته باشید و به صورت نامحسوسی خود را برنده رقابت با سایرین قرار دهید. این بدان معناست که شما باید روی جنبه های مثبت محصول یا خدمات خود تمرکز کنید و آن را بزرگ کنید تا بیشتر در دید مخاطب نفوذ کند. به همین دلیل است که در ابتدا باید شخصیت و نیازهای مخاطبان خود را بشناسید و آنها را به خوبی تحلیل کنید. این بدان معناست که شما باید بدانید که مشتری به کدام بخش از محصول یا خدمات کسب و کار شما نیاز بیشتری دارد و در مورد آن بخش به طور دقیق تحقیق کنید تا مزیت خود را نسبت به دیگر رقبا تبیین کنید. با این کار شما دروغ به مخاطب خود نمی گویید بلکه قسمتی از حقیقیت را تنها بیان نمی کنید.


اصول و قواعد نگارش رپورتاژ آگهی


اگر در رپورتاژ خبری که در آن به نوعی به تبلیغ کسب وکار خود می پردازید دروغ بگویید، رپورتاژ آگهی منتشر شده شما اعتبار خود را از دست می دهد و پلتفرم منتشر کننده آن که می تواند یک خبرگزاری پر مخاطب باشد، تا حدودی با کاهش اعتبار روبرو خواهد شد. از همین رو بهتر است ابتدا باید با لحنی بسیار دوستانه در کنار مخاطب قرار بگیرید و در مورد مشکلاتشان با آنها صحبت کنید. به این ترتیب او احساس می کند که شما مانند یک دوست صمیمی هستید که قصد دارید به او در حل این مشکلات کمک کنید. در نهایت باید به طور کاملا غیرمستقیم محصول و خدمات خود را به عنوان راه حلی مناسب برای رفع مشکل او معرفی کنید. در این حالت است که مخاطب حتی احساس نمی کند که محصول یا خدمات خود را تبلیغ می کنید و این امکان را برای شما فراهم می کند که در ذهن مشتری خود نفوذ کرده و فروش خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. در حال حاضر خرید رپورتاژ آگهی از وب سایت های معتبر یکی از موثرترین راهکارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می شود.



آموزش طریقه نگارش رپورتاژ آگهی


برای یادگیری نحوه نوشتن یک رپورتاژ آگهی موثر مراحل زیر را دنبال کنید و به کمک آن ها، مخاطب را به مشتری تبدیل کنید.



قدم اول - نیاز های مخاطب خود را به درستی بشناسید


اگر کسب و کار خود را اداره می کنید و درگیر چنین فرآیندهایی هستید، احتمالاً با اصطلاح پرسونا آشنا هستید. پرسونا شخصیت مشتریان و مخاطبان کسب و کار شما است. فردی را که برای او متن تبلیغاتی می نویسید را از نظر شخصیت بررسی کنید. ذائقه و تمایل آنها را زیر ذره بین بگذارید. آنها به چه چیزی فکر می کنند؟ نیازهای آنها چیست؟ در چه رده سنی قرار دارند؟ موضوعات مورد علاقه آنها چیست؟ در انتخاب کلمات مناسب برای محتوای رپورتاژ آگهی، لحن و سلیقه پرسونای خود را در نظر بگیرید تا در نتیجه انتخاب کلمات مناسب و هدفمند، حداکثر بازدهی را داشته باشید.


قدم دوم – محل انتشار رپورتاژ خبری کجاست؟


اگر می خواهید رپورتاژ آگهی شما موثر باشد و به هدف مطلوب خود دست پیدا کنید، باید این متن تبلیغاتی در سایت های معتبر و محبوب منتشر شود. اکثر سایت های محبوب قوانین و سبک خاص خود را دارند. بنابراین لازم است مطالب سایت های انتشاراتی و نظرات ارسالی کاربران آن ها را به دقت بررسی و مخاطبان آن ها را ارزیابی کرد. سپس سایت هایی را انتخاب کنید که بیشترین مخاطب را با شخصیت تجاری شما دارند.


فرض کنید پرسونای شما یک دانشجویانی هستند که دنبال کار می باشند، بنابراین باید رپورتاژ آگهی دائمی خود را در سایتی منتشر کنید که بسیاری از دانشجویان فعال از آن بازدید می کنند، یا محصول شما برای زنان جوان یا مادران است، در این صورت می توانید از سایت هایی انتخاب کنید که اغلب مخاطبان آنها خانم هستند. وب سایت هایی نظیر نینی سایت می توانند برای این مورد مناسب باشند. توجه به این نکته، می تواند کیفیت خرید بک لینک هایی که از رپورتاژ دریافت می کنید را هم بالا ببرد. به عبارت ساده تر وب سایت هایی که موضوع آن ها به کسب و کار شما نزدیک است گزینه های بسیار بهتری برای انتشار رپورتاژ آگهی هستند.


از آنجایی که هر سایتی قوانین و سبک خاص خود را دارد، لازم است قوانین وب سایت ناشر را مطالعه کرده و در نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی خود به آن توجه کنید. همچنین به چیدمان کلمات، جمله بندی، رنگ بندی و انتخاب عکس به سبک سایت ناشر و مخاطبان آن دقت کنید.


در رپورتاژ خبری به چه نکاتی توجه کنیم؟



قدم سوم - برای نوشتن یک عنوان جذاب و مسحور کننده وقت بگذارید


عنوان اصلی یکی از مهمترین عناصر رپورتاژ آگهی است و باید به اندازه کافی جذاب باشد تا مخاطب را تشویق به خواندن بقیه متن کند. با رعایت چند نکته ساده و کمی خلاقیت می توانید یک تیتر مناسب و جذاب بنویسید.


پرسونای خود را مدنظر داشته باشید


اکنون که دانش و اطلاعات لازم را در مورد لحن، سبک و شخصیت مخاطبان برند خود و سایتی که متن تبلیغاتی را منتشر می‌کند، دارید، از آن برای مرتب کردن و وزن دادن کلمات استفاده کنید و یک تیتر جذاب با لحنی متناسب با مخاطب بنویسید و او را به خواندن ادامه متن تشویق نمایید.


انتهای پیام/ر




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته